Spelarmarknaden 25/26 (drömmar & farhågor)

haha då gick jag på den. Man vet aldrig när det gäller forumet :laughing:

1 gillning

Jag undrar hur det blir med Hugos kontrakt. Han lär ju själv inte vara så sugen på att kolla på matcher från läktaren, samtidigt har han en säsong i ryggen som inte lär göra honom till förstahandsval i någon av de topptippade HA-klubbarna. Lägg där till att han har ett ganska dyrt kontrakt och kanske inte ens är villig att spela i HA eftersom att han spelade i AHL för bara två säsonger sedan.

Mitt tips är att han håller sig kvar och försöker kriga sig till förstaplatsen i HV nästa säsong.

Vi kan inte ha Hugo kvar. En jättetrevlig kille, önskar honom allt gott. Men det finns ingen plats för honom i HV kommande säsong.

6 gillningar

Håller med, men har svårt att se en lösning som både HV, Hugo och en ny klubb skulle gå med på. Det skulle väl typ vara förstemålvakt i finska ligan typ.

Tyskland kanske?

Det låter ju högtst osannolikt efter att Lehtinen uttalat sig i intervju att han ser fram emot att spela med Dichow. Då är han dels inte ens omnämnd här och dels tredjemålvakt med två att kämpa mot,

Kalla mig orakel🤷‍♂️

1 gillning

Midsommar på fredag. Datum: 20. Behöver man säga mer?

6 gillningar

Nu väntar vi bara in Hansson så borde backsidan va klar

1 gillning

Nu när Källgren är opererad kanske blir en utlåning till BIF fram till jul för Alnefeldt

4 gillningar

Brynäs har ju ingen 2a heller så han kan ju stanna där tills vidare.

Tror mer på att försöka få dem att ta över 30-50% av kontraktet. Han är perverst överbetald så 100% känns orealistiskt. Bara att bita i det sura äpplet.

1 gillning

Nej, han är inte “perverst överbetald”. han har en hög lön och är överbetald sett till utfall. Men 190 000 kr är inte “perverst överbetald” för en tilltänkt förstamålvakt

1 gillning

Precis. 30% är 57 000 kr i månaden. Med lite is i magen är Alnefelts kontrakt något som går att komma ur hyggligt, det har nog Björn förstått. När skador och annat uppstår så har HV som enda (?) klubb med tre ganska etablerade målvakter trumf på hand att komma ur.

Antar att det ska in ersättare för AP nu eller???

Vet inte hur det kommer att se ut men vi har ganska många fw redan… om ngn av fw blir utköpt tex tedenby/OSL/brännström så kommer HV nog plockar in, tror det kan bli så men jag vet inte hur Björn planerar

Är lite tudelad angående beskedet om AP. Är han hel så är han definitivt en toppspelare i SHL men en halvskadad toppavlönad AP kan nog ställa till dynamiken i truppen. När han är hel ska han in i en toppkedja, då tappar vi kontinuitet. Alternativt spela honom i en tredjekedja men det är nog verken HV eller AP nöjda med.
Känns dock som att det blir viktigare att behålla Brännström och Tedenby nu, om inte annat så för de lokala sponsorerna och framtida juniorer.

Kanske bemström eller Lycksell man signat och därför tackar nej till AP då han inte kan bestämma sig?

1 gillning

Jag hade plus på Hockeynews fram till typ en vecka sedan, typiskt att det tog slut precis när AP lämnar :rofl:

Mtp att vi inte kommer ersätta AP så är det inget av intresse ändå.. :wink:

2 gillningar