Spelarmarknaden 25/26 (drömmar & farhågor)

Han listar:

Men han skriver även att man troligen inte ersätter AP utan det var ju en bonus. Man ska enligt MP lovat spelare större roller till spelare som Pasic och Woods och Kloos på gång in.

Men man vet ju aldrig vad firma Liljander / Leise hittar på men troligen stänger väl Kloos och Hansson bygget om inget oförutsägbart händer som att Pilut vill hem eller Rouseks skada visar sig vara större än man trott.

1 gillning

Tack! Jag vet att AP var en bonus, men SKULLE man ändå ta in en till forward(utöver Kloos) hade jag ändå väldigt gärna sett Lycksell i HV

Kan va så att det kommer efter en stund om de dyker upp något. En trupp är ju aldrig klar som man brukar säga…

1 gillning

Nej och det kan samtidigt vara ganska bra att låta nuvarande trupp, plus Kloos och Hansson, få gå in i säsongen. Man kan då ge det en chans och sen ha lättare/utrymme att komplettera med det man behöver (brukar visa sig ganska snabbt vad man saknar). Brukar ju dyka upp lite spelare någon månad in i säsongen, dels bortvalda spelare från Nordamerika men även exempelvis importer från Schweiziska lag (som inte har alltför mycket tålamod). Inte omöjligt att Lawrence blir ett exempel av det sistnämnda.

Klart man inte ersätter honom, vi har ju lyckats med uppdraget att bygga ett helt platt lag utan någon som helst edge nu. Bra Björn.

1 gillning

Håller inte med. Ang,
Alsing och Luoto sticker fortfarande ut och Heppo kan vara en sån också. Även om jag tror att AP20 skulle kunna gjort en bra säsong i ny omgivning också.

Kanske ett lag som kan tugga i sig en SHL-säsong på bättre sätt än tidigare harvandet? Mitt orosmoln är fortfarande på HC-posten där bevisen om duglighet låtit vänta på sig.

2 gillningar

Trollar du eller menar du allvar? :grimacing:

4 gillningar

Nu tycker jag att du överdriver, absolut ”plattare” men det har björn vart tydlig med att vi ska bli också? 4a producerande kedjor och inte en ”super-1a kedja” och så ”brunk-kedja” i 4e.

2 gillningar

Ang sticker ut. Helt korrekt. Hoppas som fan att Rousek gör de med. I övrigt anser jag du har fel.

1 gillning

Man vet aldrig :shushing_face:

Ja, han vill ju ha det så. Nu är det bara hoppas att 4 jämna kedjor är bra nog, att de även klarar av att producera. Det kommer bli intressant att följa.

1 gillning

Ser du till de möjliga kedjorna så är det ju onekligen en intressant 3e kedja tex, i förhållande till hur de sett ut tidigare år. Sen huruvida detta funkar eller inte är upp till bevis. Men något som jag tror alla på forumet är ense om, en förändring behövdes.

2 gillningar

Ja, centern i 3e oroar mig men levererar han bara och kommer upp till lönenivån som bör innebära bonus så kan de bli helt ok.

1 gillning

För engångsskull är vi överens​:joy::face_with_peeking_eye: Men går han skadefri tror jag han blir en utomordentlig 3a

Ja. Bra säsong = 20p. Sämre =10. Så har han ju levererat varenda säsong utom senast när han inte spelade alls då.

Vi har mycket mer edge nu. Du kan vara lugn.

3 gillningar

Lindström är precis vad HV behöver på centersidan. En renodlad center med erfarenhet av SHL som är stadig i sitt spel och kan få vingarna att blomma ut på kanterna

7 gillningar

Jaså? Ser de inte men dig litar jag ju på. Tack!

Nu kan du slappna av och ha en skön midsommar. Se nu till så att glaset är halvfullt hela kvällen :tumbler_glass:

Detta är allt utom halvfullt.

4 gillningar