Spelarmarknaden 26/27 (drömmar & farhågor)

Hur vet du att han inte platsar i finska ligan?

Fy fan, den skulle vi ha

Finns ju inte på den döda marknaden :wink:

Bra jobbat av LHC.
Får hoppas att även HV tar till såna grepp och ger fan i å ragga på lirare som Dick A som ifjol :slight_smile:

3 gillningar

Ja jag vet inte va jag ska tro av de hult säger, antingen så blir de ingen mer eller så jagas de mer än vi tror

Ja bra jobbat av LHC, sen har man nog överbetalt som fan men men.

2 gillningar

Finns inget “överbetalt” på korta kontrakt när du har pengar kvar i budgeten och platser kvar i laget. Tycker det gör att lhc tydligt kliver om oss i “papperstabellen.”

Färjestad har det riktigt uselt på backsidan så imponerande att lhc högg före dem.

Med det sagt är allt imponerande jämfört med Hult, Liljander och Nubben.

1 gillning

Menar bara att uttalande innan tytt på centervärvning men nu mer tveksamt uttryck

1 gillning

Vi ska ju ha in en center också, det gör det hela svårare.

Jag var helt för investeringar i centersidan men det är för sent nu. Bättre att hugga på det som går för att lyfta laget.

Jag var relativt nöjd med backsidan men Alsing är klappkass och ställer till det för oss. Fler misstag än Gustafsson utan att skapa något framåt.

Tror Glifford räddar oss på målvaktssidan tillsammans med Liv så vi behöver inte värva en målis (ännu).

En back eller forward till gör att vi kan bänka spelare som underpresterar. Nu har alla gratisplatser i laget förutom ha-spelarna.

Matt Grzelcyk skulle vara en bra ersättare till Zombie-Alsing och gå in som ledande back (om man får drömma). Skulle kunna vara en spelare som blir tillgänglig efter att nhl gallrat.

Nathan Bastian tror jag får en tryout. Stor med många nhl-matcher. Medioker skridskoåkare (dock bättre än Hardman) men i övrigt väldigt komplett.

Den enda riktiga centern jag känner till är Tyson Jost.

En comeback av Mason Jobst är väl typ vad man kan hoppas på.

Jag tycker man ska förlänga med Teden för en rimlig peng, sen tycker jag man behöver ha in en hyfsad center och en skicklig back. Det kommer komma skador så vi behöver säkra upp lite. Lek med tanken att Borgman nu är skadad resten av säsongen . Ska Komuls ersätta Borgman? Nu har iofs Borgman inte varit speciellt bra på försäsongen, känning? Men vi behöver något bättre där. Sen är Alsing dessutom helt under isen. På Centersidan saknas det en skicklig center som är bra på a teka och som kan flytta ut Kloos på kanten.

Förstår mig inte på Hult och kommer aldrig att göra. Vi skulle rätta till det som va problem ifjol men efter ett avhopp på vår 1 center. så är vi helt plötsligt nöjda.

Vi snackar vår tilltänkta 1 center! Hade det varit 4 så fine. Men det va vår 1!

2 gillningar

Tycker Hult gör helt rätt som inte säger allt till media. Vi vet att han va ute efter Frölundas forward så uppenbarligen är han aktiv och letar spets. Helst en center men finns de inte så hugger han säkert på en toppvinge om läge ges.

Tycker det är rätt att ha is i magen nu och försöka på verklig spets efter camperna i NHL.

Vi behöver spets inte bredd och spetsen finns uppenbarligen inte nu men om ett par veckor kan de finnas potentiella spelare.

3 gillningar

Klart som fan han är ute och letar en första center. Andas.

6 gillningar

När jag kollat Fribourg-Gotterons lineup i CHL, har Henrik Borgström saknats alla matcher. Det tolkar jag som att han är på väg till HV. :see_no_evil_monkey: Hmm, han kan ju, i och för sig, va skadad också!?

7 gillningar

De vore drömmen

1 gillning

Han verkar tyvärr skadat sig under första försäsongsmatchen Le point sur l'infirmerie de Gottéron - SwissHabs . Så troligtvis är han redan klar för oss..?

3 gillningar

Absolut inget jag är säker på när det kommer till Hult.

De har stora ekonomiska problem. Finns det någon där man kan köpa loss? Både Nick Shore och Jonathan Ang kom därifrån.

2 gillningar

7 rena centrar och 3 st som kan spela center plus vinge.
Menar inte att vi ska värva någon av dom, men visar på hur olika man prioriterar hur man bygger ett lag till skillnad från oss som prioriterat vingar som kan spela center

Hej Hult! Pavol Regenda är fortfarande klubblös. Ett enormt slovakiskt powerhouse med bra skott. Ingen center men bredvid Rousek och Mysak hade vi fått en tjeckoslovakisk Legion of Doom i SHL-format. Köp please!

6 gillningar