Spelarmarknaden 26/27 (drömmar & farhågor)

Fan gubbar, vill inte få upp hoppet för mycket nu, ni vet ju hur det brukar gå. Besvikelse. Men hoppas hoppas, vi måste fylla laget med hjärta nu när det pågår en rensning.

Då kan AP20 också passa på att ta tillbaka C:et från Alsing, ge Tedenby och Fransson ett A.

3 gillningar

Egentligen är det la ingen chans att ap kommer gem har kontrakt gär nere tyvärr

Bryta går väl, men högst osannolikt tror jag.

Skulle tippa på att han har en out klausul till HV?

2 gillningar

Varför skulle han ha en out klausul?

Outklausul till HV? Det är väl standard i alla hockeyspelares kontrakt, globalt?

32 gillningar

Tror AP mår bäst utan pressen att vara kapten. Tycker det verkar som att han inte trivs i den rollen.

7 gillningar

Hur tror ni det går med Liljander? Har ni mods något att komma med där? Får han också sparken?

Vem blir då hans ersättare? Abbott känns väl inte helt orimligt?

1 gillning

Hans wallson? Ingen anning om han är en vettig kandidat, erfarenhet har han iallafall.

1 gillning

Varför går hans klubb ut med förlängningen så tidigt i så fall?

1 gillning

Jag har också hört att det är en internationell konvention som alla klubbar utom Cluben med C har ratificerat. Och då tycker jag vi avrundar med gott samvete till 100%.

2 gillningar

Tränardrömmar och farhågor (slumpad ordning):

Niklas Eriksson
Jörgen Jönsson
Klas Östman
Ville Peltonen
Johan Pennerborn
Johan Lundskog (har kanske kontrakt eller?)
Mattias Karlin
Mikael Håkansson
Peter Andersson
Viktor Stråhle
Pasi Puistola
Henrik Stridh
Pelle Prestberg
Stefan Klockare

Pär Mårts :crown:

Nog finns det ett gäng potentiella HC:s och ass:ar ute på marknaden.

Några mer intressanta än andra.

4 gillningar

Som HC så ser jag bara, Eriksson, pennerborn och Peltonen som mest intressanta. Som Ass tränare, Prestberg, Puiostola. Thermell har kontrakt tyvärr annars hade han varit en kandidat.

1 gillning

Släng in Stefan Klockare där också!

3 gillningar

Snälla inte Niklas Eriksson. Har är ju lika rigid och envis som AB. Vi behöver någon som kan utgå från spelarna som finns tillgängliga och inte från en teoretisk modell.

2 gillningar

Tack, du har rätt angående Thermell :+1:t2: Tar bort honom från listan.

2 gillningar

Kovacs ser ut att lämna Linköping enligt Sportbladet Robin Kovacs aktuell för AIK – på väg bort från LHC

Därmed lär LHC också vara med på marknaden och tävla med tanke på att man även släppt Ljungh redan. Och jag är rätt övertygad om att de kommer lyckas värva bättre än oss, trots att det är LHC vi pratar om.

1 gillning

Vem vill spela i LHC?

1 gillning

Idioter. Och legoknektar.

Kan Joakim Fagervall vara en outsider? Erfarenhet han med och kan bryta med Växjö för huvudtränarjobb.

1 gillning