Spelarmarknaden 26/27 (drömmar & farhågor)

Första tanken efter att ha läst.

Tänk vad som kan ske när man tar in en spännande tränare som gjort sina lag bättre över tid och har hjärta för klubben. Öppnar för rediga värvningar.

AIK blir spännande följa framöver.

3 gillningar

Samma som hos oss då…

Patrick Fischer, det vore sjukt spännande.

Ja verkligen. Men utländska tränare verkar inte riktigt vara grejen här i SHL.

Noterar att Niklas Eriksson kommer från Västervik från början. 2 timmar från jönnet. Kanske talar något mer för honom.

Jag har löst så många problem jag inte ens visste att jag hade med bara en värvning.

Tyvärr har han kontrakt till 2027 men vi lär väl göra en rebuild efter fjärde raka kvalet ändå.

En center (hör och häpna) som verkar vara en god tekare, producerat bra två säsonger på raken i AHL (24/25 61 matcher 53 poäng, 25/26 54 matcher 57 poäng)

Det som dessutom gör detta till en no brainer är hans namn.

LUCA DEL BEL BELLUZ

Luca Del Bel Belluz - Stats, Contract, Salary & More

2 gillningar

Då får du ta det i tråden för 27/28 :wink: :wink: :wink:

1 gillning

Fan va jag hade velat ha in Day i truppen igen.

Tror han hade kunnat göra succé i SHL i ett fungerande lag

7 gillningar

Tänk när man ropar ut hans namn i startfemman, lite Joona Luoto vibbar fast ännu bättre.

LuuuuuuuCA DEL BEL och sen skriker hela publiken BELLUZ :heart_eyes:

6 gillningar

Har hört ett obekräftat rykte om att han har samma HV out i sitt kontrakt som AP så om vi bara skramlar ihop lite så kan vi nog locka över han redan till hösten. Jag bidrar med ett flak grön Tuborg :wink:

2 gillningar

Finns det någon sanning bakom att AP skulle ha någon HV-out klausul i sitt kontrakt? Eller är det bara spekulationer?

1 gillning

Så som jag uppfattat, endast spekulationer.

3 gillningar

Knappt spekulationer, snarare önsketänkande. finns väl en 0.05% chans att de går igenom.

Jag hoppas på Eriksson och Klockare, de jobbade tillsammans i Örebro 21/22, sen fick Klockare landslags erbjudande så det blev bara en säsong.
Klockare som varit med i hela uppbyggnaden av Skellefteås framgångar till ett topplag hade varit perfekt att få som ass och har även jobbat lite med Rahm innan i landslaget. Känns som en stabil tränarstab.

13 gillningar

Hoppas på detta med, känns stabilt och precis vad Hv behöver.

Vad tror ni?

Får vi någon uppdatering kring lagbygget eller ledarskapet imorgon? :thinking:

1 gillning

Får vi Eriksson (HC), Klockare (AC) och Rahm (AC) som coachtrio nästa säsong. Ja, då kommer det bli svårt att skylla på tränare. Ska behöva gå riktigt långt innan man vill rucka på den trion.

Vilken dröm.

7 gillningar

Får man Niklas Eriksson och Puistola som HC respektive AC, hade det inte suttit fint att kunna locka med sig en viss Patrik Puistola då? Jag hade inte klagat iallafall

1 gillning

Klar för FHC

Bara liten tanke nu när Blomman vissnat och försvunnit från HV. Vad tror ni om AP comeback efter 1år i Schweiz?

Ifall han inte lägger skridskorna på hyllan är jag nästan 100% säker att han kommer tillbaka 27/28.