Spelarmarknaden 26/27 (drömmar & farhågor)

Presentation av tränare imorgon? Eriksson? Starta veckan på ett bra sätt!

Förlängning med Rindell hade också varit något :clinking_beer_mugs:

7 gillningar

Niklas Eriksson känner jag varken "yay” eller “nej” inför. Oerhörd mellanmjölk om vi tar in Örebros ratade tränare. Men vi kanske inte har så mycket val? Kanske är det det bästa vi kan få så som det ser ut nu? Han har ju erfarenhet och vet vad som krävs för att bli iallafall ett mittenlag.

2 gillningar

Det enda vi kan konstatera är att många kommer bli besvikna och debatten gå hög oavsett vilken tränare som kommer, även om det är gud fader själv.

Ja Eriksson är verkligen mellanmjölk.
Väcker noll känslor hos mig.
Men men, som andra skriver, det är kanske precis det vi är i behov av.

1 gillning

Eriksson fick ju mycket beröm av hockeyfolk för sitt jobb med Örebro för typ fyra-fem år sedan.

Filip Westerlund klubblös efter tre år i Finland spelat I hv tidigare

2 gillningar

Verkligen inte

1 gillning

Idag såg jag Kevin Stenlund göra ett mycket tursamt mål men till slut torska mot Las Vegas.

Förstår inte varför han skulle lämna sitt drömliv för just Hv, men önska kan man.

9 gillningar

Coolt! Bra match?

2 gillningar

tur att det är så enkelt och billigt att hitta biljett till VGK. :roll_eyes:

2 gillningar

Pilut åter i Jönköping. Dags att börja drömma ihop något om brutet kontrakt i Schweiz osv osv

10 gillningar

Pilut kommer inte spela i hv förren han inte kan få kontrakt i Schweiz nått mer

2 gillningar

Besvikelsen när man får en pushnotis och det handlar om ett paket från PostNord istället för nyförvärv till HV :rofl:

7 gillningar

Toppspelare i ahl, tjänade ca 4.4 miljoner i ahl. Får dock ut mer när han är uppkallad till nhl.

Kikar man på puckpedia och löner tror jag det är svårt att tävla om spelarna som är på gränsen till nhl-mässiga.

Tror man får sikta på Kero-nivå och spelare som blivit överåriga och kvoteras bort pga. veteranregeln i ahl.

1 gillning

Ditt exempel ovan är väl precis en överårig spelare.

Tror man bara får inse att de bästa spelarna i AHL tjänar bättre än vad vi kan konkurrera med oavsett ålder. Sen är ju åldern en faktor då de inte kan ha för många men de bästa får kontrakt oavsett ålder.

1 gillning

Börjar tvivla på att tränarna som skall ersätta faktiskt är mer eller mindre klara. Borde läckt ut nått vid det här laget kan man tycka isåfall.

Ja men överåriga stjärnor på gränsen till nhl behåller man i organisationen medan sådana som Kero sållas bort eller blir mer “nedpressade” lönemässigt varpå shl kan konkurrera.

Tror HV läst marknaden fel i flera år och därför inte är så aggressiva som man borde när det gäller spelare som Dickinson. Naturliga centrar är en global bristvara och om du kan få en 2C eller 3C på shlnivå bör du slå till.

1C rollen fyller man bara genom sanslösa fynd eller spelare med koppling till klubben. Man kan inte räkna med att ha en sann förstacenter i laget längre.

3 gillningar

Nja.. ganska avvaktande. Kul att äntligen fått uppleva NHL iallafall. Det är lite speciellt, minst sagt.

OT:

@Diabolics: Haha.. du vet ju. Men ingenting är enkelt eller billigt här i Las Vegas. Typ 1600 SEK gav vi per biljett.

Kul att fått se, men jag kommer nog aldrig tillbaka… :joy:

2 gillningar

Har hört från lite olika människor att Sam Hallam ryktas in, kan det verkligen vara så jäkla långsökt? Någon annan som hört samma skröna?

Klar för Schweiz?

1 gillning