Spelarmarknaden 26/27 (drömmar & farhågor)

Ja, det är ju det som är sagt sen tidigare. Märkligt att ett sådant lös rykte börja dyka upp.

Redan klar för schweiz.

Han är klar för Schweiz så låter helt osannolikt.

Du får nog se över dina källor.

1 gillning

Nu är det silly på riktigt . :rofl:

1 gillning

Har en känsla av att det blir Klas Östman. Känns logiskt då hans kontrakt går ut, men har inte spelat färdigt än nere i Schweiz.

Om det är Niklas Eriksson, varför vänta?

1 gillning

Är det bara jag som inte tål Sam. Tar hellre Jönsson.

3 gillningar

Fick en tanke av att man vill ha en AC klar att presentera samtidigt, men kanske är långdraget. Kanske är det bara att jag gärna ser NE och att det därför jag tänker så. I vilket fall, utan att vara så insatt i Klas Östman ser väl han ändå relativt rutinerad ut samtidigt som han har mycket olika lag han coachat, vilket som kan både ses som bra och dåligt.

1 gillning

Inte bara du! :raised_hand: :blush:

1 gillning

HC: Niklas Eriksson
AC: Niklas Rahm & Stefan Klokare

Där har vi, enligt mig, den bästa realistiska (baserat på de namnen man hört finns på marknaden) tränartrion vi kan ha. En väldigt gedigen trio. Mycket erfarenhet, kunskap och sådär lagom tråkig. Ingen som svävar iväg alltför mycket utan mycket krav på system, tydlighet och ordning. Precis vad HV71 behöver. Stabilt, tryggt och lugnt.

20 gillningar

Två saker nu på uppstuds.

Jesper Olofsson blev precis avtackad av MoDo. Är inte det någon HV har rykt i eller har jag missmint mig?

Samt så hörde jag i VGB om en spelare som förmodligen är skitdyr men som tydligen ryktades till förra säsongen: Eduards Tralmaks. Där har vi en spelare som hade varit en bomb tänker jag!

1 gillning

Olofsson är på gång till Finland och tralmaks är på gång till Tjeckien om det nu inte redan är klart.

1 gillning

Man hinner inte ens drömma fram en uppställning innan folk blir klara för något annat… :sleepy_face:

1 gillning

Finns väl knappt någon kvar inom HV som skulle kunna läcka nåt sånt? :joy:

2 gillningar

Tralmarks va klar redan innan dom nämnde honom i podden. Va tvungen att söka hans namn efteråt och fick upp att han hade skrivit på ett riktigt bra kontrakt i Tjeckien.

2 gillningar

Ser att Fredrik Sandquist skriver i JP-chatten “Som jag förstår det kommer HV att värva kanske fyra eller fem spelare den här sommaren. Dessutom får vi nog räkna med att ett par av de utan kontrakt förlänger. Men några utköp vet jag inte om jag tror att det blir.”..

Blir spännande att se vad det blir för lirare.

2 gillningar

Jag bryr mig fan inte ens vem det blir, bara det blir bra.

4 gillningar

Det har ändå gått 4 dagar sedan Anton fick foten och fortfarande inget rykte om vem nästa HV blir. Är så grymt nyfiken!

Edit: skulle inte förvåna mig om detta var vår framtida tränare… Elittränare häktad för grov narkotikasmuggling - HockeyNews

6 gillningar

Vi ska för övrigt inte ha någon nästa HV bara för att Anton ville ha det så. Vi ska ha en bra HC, thats it.

1 gillning

Brian Halonen, ingen Center men någon ska väll ersätta Louto? Spelat med Hattaka tidigare….

Man kanske får nöja sig med 1 Klass center och en mellanmjölk Center och jämna ut det med klass Forward?

1 gillning

Hade velat se Vinni Lettieri som vi är ute efter. Vet däremot inte vilken position isåfall. Det verkar ju som han spelat ytter i AHL. Det hade väl varit en godkänd klass forward?

4 gillningar