Nu när Dickinson inte blir av så borde man gå hårt på McLaughlin som andra center. Hade hellre tagit honom istället för Dickinson
McLaughlin bör definitivt inte centra en andrakedja. Han borde gå som vinge.
Usel på att teka.
Aaa jo sant, han kanske gör sig bättre på kanten. Hade gärna tagit in honom ändå
Vi har ju i princip bara en spelartyp bland fw, och McLaughlin är precis lika. Ser inget behov alls av honom, men det vore ju väldigt mkt HV om vi ändå hamnade där..
Vi behöver centrar som kan driva spelet och är duktiga på att teka. Det är inte samma sak som stora spelare, det har vi sett med Tikka.
Pär Lindholm och Brian o’Niel är ju inte stora, men de har ändå bra fysik och skridskoåkning vilket gör att de ändå kan driva sin lina.
Gäller att hitta rätt typ av fysik, inte bara spelare som är stora
Jo men centrar som pga anledning hamnar på kanten i SHL känns inte som vi behöver just nu, oavsett storlek.
Helt enig, måste vara renodlade centrar som kan teka, kan inte vara sämst i ligan igen
Teka ja.. Där hade ju Dickinson haft en välkommen usp som kanske varit värd nån extra slant - klart bäst i ligan på att teka under säsongen!
Är David Gustafsson skadebenägen eller har han bara suttit på läktaren flera matcher varje säsong? Har bara strax över 40 matcher spelade (per säsong) senaste säsongerna.
Finns det egentligen nånting förutom att han inte tar en ordinarie plats i NHL som talar för att han vill komma till SHL? Tjänar väl bra ändå där borta och är bara 25.
En annan skribent sa att han var skadad, så jag antar det.
enligt chatgpt(!)
beror det mer på hans roll, han spelas i defensiv roll
David Gustafsson har varit en fringe-/depth-spelare i Winnipeg Jets:
- Ofta fjärdecenter / extraforward (13:e forward)
- Låg istid (typ ~8–10 min/match)
- Inte given plats i laguppställningen
Det gör att han helt enkelt inte spelar varje match.
Jag tycker han låter intressant om det nu går fixa …
Vilken roll har McLaughlin haft i Växjö? Tredjecenter? Ska Hv ha honom, så borde han ju inte vara tänkt som en andrecenter hoppas jag.
En tredjecenter från Växjö? Det här känns… bekant.
Nick Shore kom precis ut på marknaden.
Det sjuka är att man ser det som en möjlighet…
Snart bänkat av våran stenhårda tränare till förmån för favoriterna så jag röstar nej på den
Säkert 1C ala HV71.
Pendlat lite mellan kedjorna, ofta utflyttad på en kant. Går inte se som en C om han värvas. “HV-center”.
Nick Shore hade man kunnat se i ett välmående Hv71. Men aldrig i detta läge. Är inte den center som vi behöver nu.
Tänk om man en klubb hade tagit över Lindströms kontrakt och tagit in Koblar.
Tycker han var bra och en helt annan fart och tyngd.