Spelarmarknaden 26/27 (drömmar & farhågor)

Vet inte riktigt var denna passar in egentligen, så kastar in den här. Kommer inte vara aktuellt 26/27 men kan nog vara ett namn att hålla koll på i framtiden som AC?

Liten men sägs vara bättre än Ang. Utgående kontrakt. Skiter i storleken i detta fallet, Joly är bra! Har haft koll på honom ända sedan han spelade i Finland.

Om man vill fortsätta på temat med små legoknektar från Tobleroneligan är detta ett annat namn:

Även Linus Weissbach är ett intressant namn för mig.

Ser ju gärna spelare med lite mer storlek än ovan nämnda dock.

2 gillningar

Joly hade ju varit väldigt spännande

1 gillning

Definitivt. Även Caggiula ser intressant ut baserat på statistik. Verkar kunna göra mål, passa fram och är bra defensivt. Något vi behöver.

Joly ser också ut att kunna dra in pucken.

1 gillning

Här borde HV satsa mycket deg. Luleå uppges intresserad av honom.
Storväxt center under 30.

Joona Koppanen

Ingen som pratat om Borgström? Han sitter på utgående kontrakt. Kanske inte vill ha han dock, inte så strålande i 5v5.

Han har ett år kvar. Står fel på EP.

2 gillningar

Listar några man hade velat se i HV71.

Linus Weissbach sägs bli kvar i SHL, för mig är det exakt den typen av spelare man bör gå efter. Svensk, i bra ålder och någon man kan bygga kring över tid. Kanske ingen spets men skulle funka bra i en andrakedja med bra omgivning.

6 gillningar

Will Lockwood är pensionär dock!

1 gillning

Är ju Hv vi snackar om​:joy: så en comeback är nog inte omöjlig.

My bad !

Bra byte med Luoto

John Leonard hade varit en otroligt bra värvning. Känns som att det blir mer AHL eller Schweiz för honom. Verkar ju inte direkt lyckas slå sig in i NHL.

Ge honom en jädra massa pengar bara.

2 gillningar

Svårt att tro det, med tanke på att han har kontrakt.

Fel av mig. Var säker på att han bara skrev 1år.,. Ups

Hur är det med Anton Bengtsson i rögle? Kanske sugen på Hv

Tror inte det. Han ryktades vara typ klar för hv inför denna men sen förlängde han med Rögle

1 gillning

Magnus Nygren verkar inte få förlängt i Färjestad, kan han vara ngt för Hv att plocka in? Eller är han för gammal/dålig?

Han är nog för gammal :joy:

Frölunda och FBK åker ut. De lär renovera och inte sitta lugnt i båten som Hv. Där har man kanske en marknad att leta.

Men det lär nog inte hända.

1 gillning