Man är aldrig för gammal för ett 1-årskontrakt![]()
Förstår inte vad det är som tar sån tid? De borde väl vara färdiga med Exit-samtalen nu? Är de osäkra på om de vill ha Sandström? Eller vill de ha en annan målvakt? Varför har de inte presenterat Liv än? Mkt segt..
Det är påskhelg…
= Perfekt tillfälle att ge oss ett påskägg.
Eller vill man ha utlåningen till Almtuna helt klar, så att man kan kommunicera ut det samtidigt? Lär väl komma nästa vecka hur som helst.
Nästa vecka kommer de hända saker, möjligtvis tisdag onsdag
Jaså?
Något intressant som kommer hända tror du?![]()
Hoppas verkligen de, bästa är om dom presenterar Sandström och Liv, och gärna en center
och så klart blommans avgång och en ordförande
Hur realistisk är David g och Oskar O? Visst båda har spelat juniortiden i hv men de har inte hv som moderklubb. Är inte säker dessa har den hv hjärta som vi förväntar oss. Det är stor centerjakt i SHL och jag är inte säker hv är tillräckligt attraktivt idag. Jag skulle inte bli förvånad om David G blir klar för t ex Frölunda och Oskar för ett annat SHL lag. Hult behöver verkligen smöra o öppna plånboken för dessa herrar, de lär ligga på 250-300k i månaden om hv ska ha chans på dessa herrar. Är de så bra? Vi ska inte räkna med vi får dessa på rabatt för de vill spela för moderklubben, de kommer endast hit för sportsligt och pengar, nu är de mest pengar vi kan locka med
Då får de nog ge dom de pengarna. Lyckas vi inte ens få hem ”egna” spelare längre, så är vi ju riktigt illa ute.
Hur lockande är det att komma till HV71 för killar som ändå har en framtid?
Vill man vinna ngt så går man inte till Hv. Det enda Hv kan locka med är väl att det kan kanske bli bra på sikt, om ett par år och att det är ett lag som siktar på att bli bättre för varje år. Det har ju lyckats sådär de senaste åren. Spelare med hjärta för klubben som vill att klubben ska lyfta hade ju varit ngt, men verkar ju inte finnas allt för många sådana. Finns de spelarna som verkligen älskar Hv nuförtiden?
Tja, en center i rätt ålder och som tror på sig själv skulle kunna vara en fantastisk byggsten för att lyfta herrlagets prestation.
Däri ligger en stor möjlighet att bli en ikon likt JD eller Lunkan, JJ.
Om föreningen ”bara” kunde få ennsatsning mot toppen att kännas trovärdig borde det vara en morot så god som något.
Det är ju ändå en drömträdgård. Så låt oss hoppas …
Den brutala sanningen kanske är att HV71 av idag inte förmår att göra någon “håll-käften-värvning” även om man skulle ha råd. Och snart kanske man inte har råd heller.
De närmsta åren finns kanske bara spelare som kommer tillbaka från skador, SM-Liiga-spelare och Hockeyallsvenska spelare som vill testa SHL och dyra, halvmotiverade legoknektar från NL och AHL tillgängliga. Inte ens “pensionärer” vill komma.
Framtidens nyförvärv blir likt dem som kommit de senaste åren. Tänk Linus Lindström, Martin Johnsen, Aleksi Heponiemi och Lucas Lagerberg. Och med lite tur något enstaka guldkorn som Jonathan Ang. Och midseason-värvningar som Hampus Eriksson,
Och en 7-8 målvakter som alla är andre- eller tredjemålvakter…
Finns det inget socialt som lockar så är det ett långskott att Gustafsson eller Olausson skulle välja hv. Möjligen om vi betalar 100k mer i månaden än t.ex. frölunda eller nått annat lag som har chans att vinna.
DG har väl dessutom bott i Göteborg på somrarna.
En som jag tycker var stabil när han hade sina bästa matcher och viktig i PP är Kaski.
Märkligt att han ryktas till Hökarn, undrar om HV är med och drar i honom. Någon som vet ?
Tycker också de luktar Frölunda om DG om han återvänder till SHL
Markus Ljungh uppges få lämna LHC trots kontrakt. Kan det vara nåt om det inte blir nåt med alla AHL lirare?
35 bast och svindyr om jag mindes rätt när han skrev på va de rapporterat om han hade extremt hög lön. Inte värt att köpa ut han o ta hans kontrakt
Jag säger ja, utan att veta vad alternativen är. Känns som att vi får ta vad vi får i detta läge.
Tekar bra, sällan en dålig match och riktig center. Dessutom svensk vilket jag ser som ett plus.
Kan nog funka ett år till om LHC tar typ halva lönen så har vi en duglig andrecenter med låg risk.