Spelarmarknaden 26/27 (drömmar & farhågor)

Han sitter på kontrakt ett år till med LHC så borde går att förhandla fram ett förmånligt avtal med Cluben. Han hade nog kunnat rodda 2a kedjan ett år.

Känns väl lite som han hamnar utomlands kanske?

NÄÄÄÄÄÄÄÄJ!

Lutar väl åt spel utomlands, förstod jag det som i artikeln.

Hade kunnat ta Ljungh om han inte var hundra år gammal och LHC-ikon (typ)

Har väl hållt en ganska bra nivå alla år i LHC och 35 är ju ingen ålder.

Ja det är inget snack om att han inte är bra, det är han. Det är bara att den värvningen hade skickat fel signaler.

Absolut, men det positiva är att vi får in en stabil center som kan liga och dessutom är svensk.

Sportsligt sett är den spontana känslan att man hellre tar honom än MacLaughlin. Han har väl bättre tekniksstatistik än den sistnämnda?

Japp. Betydligt bättre stats. Men ska vi verkligen värva LHC-ikoner?

Med tanke på att han är 35 också?

Ser det som en nödlösning om vi inte får in något bättre.

1 gillning

Vi behöver börja jobba mot en svenskare trupp tror jag på sikt. Känns inte bra med enbart utomsocknes i top 6 linorna om det nu skulle bli det.

2 gillningar

Är han verkligen en LHC-ikon?

Nej, kanske inte riktigt. Men kom inte på något annat att kalla honom :sweat_smile:

1 gillning

Om Lettieri och Mclaughlin blir 1:e och 2:e center så har vi i top6 just nu:

Kloos - Lettieri - Heponiemi
Ang - Mclaughlin - Rousek

Sen skulle 3:e och 4:e kunna bli
Woods - Lindström - Stål-Lyrenäs
Laz - Eriksson - Ignberg-Nilsson
Johnsen, Pasic

Inget lag som man slår frivolter av direkt. Dessutom 7 av 12 ordinarie forwards är icke-svenskar.
Ändå ett fullt realistiskt lag som det ser ut just nu.

En otrolig risktagning skulle jag säga. McLaughlin har ju åkt ut på kanten i Växjö och honom räknar jag inte ens som center i SHL. Och vilken är egentligen Lettieris bästa position..? Med det här så lär det vara hög risk att vi är tillbaka till Rousek och Kloos på centerplatserna innan oktober är slut. Det minsta jag förväntar mig är att vi iaf väljer centrar som verkligen ÄR centrar den här gången.. Helst också som inte är helt nya i europeisk hockey.

1 gillning

Jag har uppfattat det som att Lettieris primära position är center. Men andra här inne gör inte det.

1 gillning

Rykten att hv bryter med Lassi lethinen

1 gillning

Man undrar ju om Lettieri blir den nya Darren Haydar?

2 gillningar

Fan asså, riktigt svag centersida detta med ifall det här skulle bli utfallet. McLaughlin är jag högst osäker till då Fakers spela han som ytter. Lettieri känner jag mig säker på som center, min uppfattning är att det är positionen han trivs bäst med. Men en skada på Lettieri så blir det ju extremt tunnt igen. Visst, släng in Rousek men det är inte center han ska spela, likt Kloos.

Vad menar du? Grym I NA men mindre bra i Europa?