Spelarmarknaden 26/27 (drömmar & farhågor)

Ramon Untersander, Joel Vermin och Hardy Häman Aktell söker nya klubbar verkar det som.

Den sistnämnda känns intressant.

2 gillningar

Kalle Östman lämnar Leksand. Såg inte den komma. Hoppas inte han hamnar hos oss, men det tror jag inte heller han gör.

Nä. Darren Haydar var polare med Jason Krog och det snackades om honom i alla sillys när Krog var aktiv hos oss.

Får samma vibbar av paret Kloos/Lettieri.

1 gillning

Jaha. Var inte med på den tiden riktigt. Då vet jag.

1 gillning

Man saknar lirare som jesse jouensu, Jason krog, christensen,

1 gillning

Såg att det är bekräftat att Robin Salo lämnar Malmö. Haft en stabil poängskörd sedan han kom till SHL. Hade varit en bra värvning för HV. Ser dock att enligt rykten så ska han skrivit på för Örebro.

Vad tror ni om en spelare som honom ?

Fasen vad Öjebjo lastar på….

1 gillning

En av ligans bästa backar, dock redan klar för Örebro som du skriver.
Vi har inte heller plats för en sån dyr back i våran ganska fyllda backsida.

Hade varit en fin värvning annars. Vi blir ju eventuellt av med Fransson och frågan är hur länge Malte får vara kvar ? Slipper vi betala massa pengar för Hugo A och Lasse L borde man lägga krut på denna spelaren :slight_smile:

Ganska säker på att våran backsida är tämligen färdigvärvad. en påskrift från rindell och backsidan är klar. Kan hända att Fransson drar över pölen, men då tror jag att en sådan som lagerberg eller malte eller annborn fyllder den platsen.

Rimligt enligt mig borde vara Tedenby, Eriksson, Louto, Brännström, HP och ev Igge ut och 2 centar och ev 1-2 vingar in.

Det borde ge

Sandström-Gliffen-Liv

Borgman - Hansson

Allsing - Hatakka

Rindell - Lagerberg

Annborn - Gustavsson

Ang - NY - Kloos

Woods - NY - Rousek

OSL - Lindström - Hepponiemi

Johnsen - Laz - Pasic

Detta lämnar utrymme för 1-2 forwards som vi kan lyfta upp från egna led vid skador. Fokus borde vara att lägga allt krut på 2 klasscentrar.

5 gillningar

Ser man det så är det nästan så man hade behövt en till ny center i tredje och ner med Lindström i fjärde.

3 gillningar

Både Heppo, Kloos, Rousek och johnsen kan gå in i en tredje som center istället för Lindström om man hittar en bättre ytter. Men absolut, jag skulle inte säga nej till att värva både en 1,2 och 3 center

Nej visst en spetsig ytter kan också funka, men vi behöver en till som går in topp 6-9 annars ser laget för svagt ut.

Tror vi kan räkna bort Malte. Finns ju en anledning till varför han inte har skrivit på e obligatoriska a-lagskontrakt efter 100 min spelade minuter.

Jag såg någonstans att han uttalat sig om detta. Han har inte nått upp till de minuterna, tydligen.

Såhär skrev höken&mp efter kvalet:
Till leken ska även Malte Gustafsson, född 2008 adderas. Han har ett A-lagskontrakt efter att ha kommit upp i över hundra spelade minuter, så han ska få sitt utrymme, han också. Det blir minimal rörelse på backsidan.

det där måste vara fel? Läste någonstans att Hult erbjudit detta kontrakt när han tog över.

Tror Malte avvaktar tills han blir vald och då får nhl klubben tycka till med.

Från Jp

“Hittills har Malte Gustafsson spelat totalt 144 minuter och 15 sekunder i SHL. Efter 100 spelade SHL-minuter ska spelare mellan 18 och 21 år erbjudas ett rookiekontrakt av sin klubb.

Gustafsson har ännu inte hunnit fylla 18, men ett rookieavtal ska likväl vara på gång. Spelaren själv vet dock inte riktigt hur det ligger till.

– Du får fråga någon annan. Jag har inga kommentarer om det, säger han.

– Jag har räknat med att hans avtal övergår i ett rookiekontrakt nu. Han har spelat över 100 minuter, så det ska han ha. Det är på gång, klargör HV:s tillförordnade general manager Fredrik Stillman (intervjun gjordes några timmar före beskedet om Stillmans sjukskrivning).”

Fast han är ju redan klar. För Örebro.

Ejdsell klar för Färjestad, visst ryktades det om att vi var där o föröskte för några månader sedan? Inte för att vi någonsin skulle haft en chans..