Spelarmarknaden 26/27 (drömmar & farhågor)

Hört från katakomberna i garden att hv visat intresse för Johan Johnsson….Förhoppningsvis så rekade man bara för en plan B i HA

1 gillning

Ok, det förklarar varför han inte fått ett automatiskt kontraktsförslag. kanske var det den delen som det jag såg handlade om och jag fattade fel.

De ryktades han sonderade terrängen och hv visade intresse. Tror det endast var för ejdsell skulle få upp sin lön hos fbk.

3 gillningar

Vad har vi egentligen för renodlade centrar vars kontrakt går ut runt om i europa?

Jag roade mig med att kika runt lite och hittar följande potentiella namn, där flera av dem förmodligen blir för svårt att få, men ändå:

David Gustafsson - Borde vara förstavalet men konkurrensen känns svår. Vill han ens hem?

Nils Åman - Ryktas väl hem till europa, men kan välja och vraka, Schweiz?

Vinni Lettieri - HV uppges jaga honom, omtvistat om han är center eller inte :slight_smile:

Dylan Mclaughlin - HV har visat intresse enligt expressen

Henri Nikkanen - Finsk bjässe som varit i AHL och vänt

Ahti Oksanen - Tidigare Oskarshamn

Olle Lycksell - Svensk center i bra ålder, men LHC och FBK går säkert före

Wilmer Skoog - Vet inte mycket om honom, men bra stats och storlek

Tanner Fritz - Vet inget om honom, men känns som en som är “lagom” dålig för att inte få nytt kontrakt i Schweiz

EDIT: Tog bort Nättinen, missade att hans kontrakt går ut först nästa år

3 gillningar

Oksanen hade ju varit riktigt fint att se i HV. Tanner Fritz har spelat i KHL efter krigsutbrottet så det kommer inte hända. Den negativa publiciteten som HV skulle få vid en värvning är inte vad HV behöver just nu. Kolla bara på Skellefteå när de värvade Kenny Agostino, och då var det en välmående förening.

Hahaha, bra skämt!

Körde en AI-sökning på Vinnie Letteri. Ligger på ca 54% tekningar i AHL, 50 % i NHL så det är en duktig tekare

Har oftast varit uppsatt som center under året i Toronto Marlies, är mer i NHL han har fått kliva ut på kanten

Känns ändå som en riktig center i mitt tycke

5 gillningar

Statistik från AHL är lurigt. Har inte hittat någon bra sida där än. 49.1% i NHL är rätt bra. Kommer definitivt klara av att teka i SHL.

För övrigt vet jag att någon nämnde Matej Blümel för ett tag sedan. Tycker man borde försöka lasta på en massa pengar på honom om man kan. Där snackar vi målskytt.

2 gillningar

Tyvärr är det inget skämt! Flera fåglar visslar om samma sak, däremot så utgår jag nästan på att det endast hade vart aktuellt om man trillat ner

Tjeckien med sina nya monsterlöner hade väl inte tillåtit han att lämna nordamerika utan att gå dit eller?

Tycker man kan ge honom 1 års som 4 center. Bättre än att låna 47 olika centrar från HA under säsong. DÅ behöver vi “bara” in med två toppcentrar.

1 gillning

Man måste sluta med att värva bottenspelare.

Vi måste ha in spets som gör skillnad. Måste sluta vara nostalgiska för egna spelare som inte höjer oss. Vi kan inte hålla på att värva mer bredd utan måste ha in riktig kvalité som verkligen gör skillnad. Vi har centrar för botten och måste ha in för toppen.

2 gillningar

Vi kan dock inte fortsätta värva spelare som 1center som sedan spelar 3eytter. En billig stabil 4e center är vad vi behöver. Som inte gnäller över 5 minuter/match även Strandberg kvalar in. Han har väl dock sagt aldrig mer Hv om jag minns rätt.

Jag tror att det blir ”bottenspelare” för det mesta, då de bästa spelarna väljer topplagen. Därför får vi bara ”bra” spelare från bottenlag, så det blir vad det blir tror jag. Man måste locka med ngt annat än att de ska komma hit för att vinna.

Muzito bagenda som billig fjärdecenter istället för eriksson, bra tekningar och bara 29 barre

Han va väl klar för oss men vi åkte ut SHL. Nej tack säger jag. Gjorde ingen glad i Örebro. Men Blomman har väl haft honom så inget förvånar mig. Inget vi behöver.

1 gillning

Vi har både billig och dyr fjärdecenter i truppen redan, finns inte plats för fler.

Jag tycker också att hv ska försöka att ta in Daniel Muzito bagenda än spelare som kan både spela 4 och 3 !

Han har ett helt okej skott och kan säkert skjuta in några mål åt oss, väldigt bra som tekare som du skrev innan.

Han har även haft Anton som huvudtränare innan så det kanske finns någon kemi där ?

Så som jag kommer ihåg det innan så har HV haft ögonen på Daniel innan tror det var året vi åkte ur men är inte helt säkert?

Inga mer spelare från HA.. Dom som ska värvas måste vara av hög klass!

2 gillningar

Om du syftar till Johnsen och Lindström så är ingen av dem en bra 4 center. Johnsen bör lånas ut nästa säsong (om han inte av oklar anledning för fart under grillorna) och Lindström är en klockren 3e center i SHL.

1 gillning