Jag hade nog kunnat se Kero göra nytta som 3C. Jag minns honom positivt. Kämpade på bra, gjorde sin grej, som man ska. Inget flash, ingen flärd. Men stabil i sin roll. Som taxen. Man behöver dessa spelare. Inte det vi har nu.
Kero var väl mer eller mindre den enda som gjorde vad han skulle.
Kero hade jag tatt tebax med öppna armar. Bäst i spelet utan puck senast. Lite trög på rören, men alltid rätt i banan. Perfekt 3de center med nån snabb vinge. Nyttig framför kassen i PP. (tog nästan en hel säsong innan det nyttjades..)
Jag gillade också Kero senast. Frågan blir väl snarare om det går att få honom för en 3C lön, vi har ju inte så mycket att locka med mer än pengar tyvärr..
Han är väl helt ok. Inte mig emot, men det hade ju gjort förlängningen av Hampus Eriksson ännu mer märklig.
Tanner Kero??? Nu jäklar snackar vi utveckling. En dyr 34-åring som tredje-fjärdecenter.
Oh no!!!
Nu när du nämner åldern, så säger jag också nej till Kero.
För den typen av spelare så är ju åldern irrelevant. Ingen diskuterar Kero i termer av utveckling så invändningen är inte relevant.
Självklart skall man inte plocka in en dyr Kero, precis som spekulerades ovan. Men att ha en stabil pjäs nu, för att lösa de brister vi har i laget kring center-rollen, ja, då hade jag gärna sett en återkomst denna säsong.
Detta hade gjort att Hampus och andra kanske hamnar på läktaren. Gott så.
Men jag diskuterar ju Kero i termer av utveckling.
Vi har redan en dyr Linus Lindström, som i år för första gången på tre år kan genomföra en rejäl sommarträning. Blir han, under ledning av en kompetent tränare, Skellefteåbra, har vi ju en riktigt bra tredjecenter där.
Och på det Hampus, Laz och Johnsen. ![]()
Håller man redan en hög nivå så kvittar åldern och om spelaren är utvecklingsbar eller inte. Detta då spelaren redan håller den nivå som krävs, exempelvis Kero. Sen finns det spelare, t.ex Eriksson, som inte redan håller den nivå som krävs och då måste det finnas utrymme och potential för att utvecklas. Är man inte tillräckligt bra så måste det helt enkelt finnas förutsättningar för att bli bättre. Är man redan bra så gäller det i stora drag bara att bibehålla (även om man såklart inte ska bli bekväm).
Kero hade varit en våt dröm. Självklart för rätt peng men en spelare med ledaregenskaper, starka erfarenheter och ett otroligt stabilt spel. Går att likställa med en mix mellan Andreas Falk och Anton Bengtsson. En spelare att lita på när man söker efter stabilitet och ansvar.
Någonstans handlar det ju om vad det finns för utrymme på att lägga på centersidan.
En centersida med X-Rousek-Lindström-Eriksson är alldeles för svag enligt mig
Så jag föreslog X-Rousek-Kero-Lindström. Men Kero kan ju här lika gärna vara en annan kapabel 3C.
I en drömvärld hade vi kanske haft X-X-Rousek-Lindström, men det känns ju väldigt osannolikt.
Nån som kan reglerna för utlåning till Div 1? Dags lira upp HC Dalen. Teden får gärna bidra han med. ![]()
Samtidigt skriker ju forumet om att vi behöver spets, att vi måste fylla på uppifrån! Är det då klokt att prata om Kero.
Obs…jag gillade Kero och tyckte att man borde behållit honom senaste säsongen. Men nu känns det fel.
MP skrev igår i chatten att Hv letar efter 2 centrar. Jag tror att Hv siktar på:
X
X
Lindström
Sen får resten av gänget tävla om fjärdecenter rollen. Rousek och Heppo vill jag testa att se vad man får ut på kanten.
Det där ser ju faktiskt habilt ut.
Vilket gör att Hult kan fega ur och bara landa en (som det alltid blir när han säger 1-2) C för lina 1.
Jag är nog inne på att Lindström behöver köras in som 4C. Inget han visat hittills gör honom till 3C. Sen kanske taket finns där som 3C men då behöver han ta sig tillbaka dit han var två säsonger bak, innan skadan. En risk. Inte en garanti.
Visst.
Men ponera att man bara får fatt i en håll käften värvning till Center.
Då passar Kero perfekt in.
Kan man landa en 1C och 2C så är det ingen som blir lyckligare än jag. Men just nu känns det som vi ska vara nöjda om vi får en bra 1C.
Rousek har gjort det bra som center och jag är tveksam på om det faktiskt går att få ut mer av honom som vinge.
Jag är inne lite på din tanke också men en ordentlig sommarträning och en vettig coach kanske kan få tillbaka honom till bättre center som funkar i tredje.
Tycker också att han gjorde det bra som center. Vill bara se han leverera sina smörpass till en ordentlig målskytt men just det, vi saknar den där naturliga målskytten med ![]()