Spelarmarknaden 26/27 (drömmar & farhågor)

En hel Hepo kan nog nypa in en hel del. Speciellt när han slipper ta defensivt ansvar när Rousec är på isen.

2 gillningar

Hur som helst…jag tror att Kero egentligen är en ickefråga för Hult. Lutar nog mer åt Miska Siikonen. :joy: Han har för övrigt gjort en kanonsäsong i Finland. Har kontrakt för nästa år…men har väl en HV-out!

4 gillningar

Kero bör absolut inte vara prio ett. Prio ett är att få in en eller två riktigt vassa centrar. Sen hade man gärna fått komplettera med Kero då han är en väldigt stabil center som har skickligheten att göra gästspel högre upp i herrarkin när skador/bortfall sker. Det har inte Eriksson, Lindström och Laz. Sen är det ju riktigt tjockt nertill redan (man borde ha kvar max en av dessa tre) så utrymmet finns ju kanske inte men detta är ju en tråd för att drömma och då får man sväva iväg lite tycker jag :blush:

1 gillning

Jag tycker man ska fortsätta med Rousek som center. Nu har han en säsong i SHL i ett lag utan någon som helst spelidé. Hade han lirat i ett lag med lite bättre framgång skulle han gjort 45p

Ny center

Rousek

Kero

Lindström

Tycker hellre att man försöker få hem Basse Strandberg, tror kontraktet gått ut med Växjö, men har pinsamt nog inte riktigt koll. Antagligen billigare än Kero och i mitt tycke bättre. Man måste ju nån gång försöka få hem egna grabbar och lägga sig platt i prestigen​:blush:

Igen?

Han vill ju inte lira i HV.

1 gillning

*Ny

*Ny

*Något av det vi har.

*Något av det vi har.

Där ska vi sikta för att sätta en ok centersida.

Nej. Varken Rouhsekh, Khloos eller Hepphoniemhi ska centra. Absolut inte.
Så, varsågod Johan Hult. Testa att leverera, vore
en kul omväxling!

4 gillningar

Men vem fan vill spela i Hv då!? Hult har ett väldigt tufft jobb framför sig. Tror inte vi får se några klasspelare, såvida inte hemvändare vill komma hem.

De kommer hända saker nästa vecka. Nu vinner saik guld. Så jag tror, de kommer presenteras en HC nästa vecka.

1 gillning

Hoppas!

2 gillningar

Bara för att saik vinner guld så händer det grejer nästa vecka?

1 gillning

Nu finns det ingen tränare som inte är igång. Så på måndag hoppas jag Hv kommer med ett besked. Gör man inte det så har man mycket att jobba med. Haft flera veckor på sig samt tiden innan man bestämde sig för att fota Blomman.

Sen vill ha nyförvärv som lyfter Hv och inte bara fyller ut skorna.

1 gillning

Falk klar om 3…2…1….

3 gillningar

Tror också att det blir Falk.

2 gillningar

Nej, menar bara att dom tar guld så ligan har semester nu. Och sen skrev jag “tror”

1 gillning

Men för helvete, man slarvar bort Malte också…

4 gillningar

Falk. Rahm. Pasi.

FRP.

De får duga.

De enda seriösa rykten som cirkulerar är bara spelare ut.

Fy fan. Vi åker ur.

3 gillningar

Men varför tror ni att falk är klar för HV??? för helvete

1 gillning

1 gillning