Spelarmarknaden 26/27 (drömmar & farhågor)

“Häromdagen kom uppgifter om att LHC är på jakt efter tjeckiske AHL-centern Jan Mysak, men enligt vad Corren erfar är det inget namn som är aktuellt för stunden.”

Är det denna artikel som Menas kanske?

1 gillning

Tror mer på Expressen än på Corren, men då kanske han är typ klar för HV? Det står ju bara att det inte är ett aktuellt namn för Silverköping.

2 gillningar

Förhoppningsvis inte aktuell längre, då han gjort sitt klubbval i form av HV.

6 gillningar

Philp

Mysak

Lindström

Johnsen

Är detta center planen tror vi om man landar det 2 förstnämnda killarna?

1 gillning

Skulle inte förvåna mig om Johnsen hamnar ute på en vinge.

Ska han centra bör han göra det i tredje IMO eftersom hans spelstil inte passar in i en fjärde.

Lindström är dock för dyr för 4c och skulle behöva paras ihop med lite bättre vingar för att öka på självförtroendet.

Hult har ett ganska lurigt pussel framför sig.

Philp

Mysak

Rousek

Lindström

Hade jag kört på

7 gillningar

Enda vettiga att lira Rousek som center. Gjorde det riktigt bra sista tredjedelen av säsongen. Skulle säga att han borde vara 1/2 center. Mysak 3e.

1 gillning

Vill också Lindström i 4 men tror fan inte det kommer bli så, han kommer iallafall få chansen som 3 center i början skulle jag tro.

Det bästa hade varit att lösa tre nya centrar. En sån som Westfält i Timrå skulle kanske kunna bli överflödig och då har vi en fin 3C som troligtvis hade kunnat passa under NE samtidigt som Lindström kan bära fjärde.

1 gillning

Säger inte att Rousek är en dålig center men han var så inihelvete mycket bättre som ytter i ahl. En enorm puckvinnare.
En okej center som gör att vi får ut Rousek på kanten skulle bli ett jättelyft för helheten.

2 gillningar

Förstår verkligen inte varför Lindström inte skulle funka som 3e. Ut med rousek på kanten i en av 1a/ 2a och kör.

Philp

Mysak

Lindström

Eriksson

4 gillningar

Imo kan vi absolut inte inleda med Eriksson som 4C, han ska inleda som 13:e eller extra i bästa världar!

Woods-Philp-Ang
Rousek-NY/Mysak-Kloos
Heponiemi-NY(t.ex Westfält/liknande)-Stål Lyrenäs
Pasic-Lindström-Ignberg Nilsson
Laz/Eriksson/Johnsen
(Tedenby?)

Ännu ett jävla köpelag men det är där vi är just nu…

3 gillningar

Om man kollar på lakers så kan även köpelag vinna.

Tycker Eriksson behövs för fjärde faktiskt och framför allt BP. Även om Philp/Mysak kan spela det så är jag inte jättepigg om Philp/stjärnspelare blockerar skott och får en spricka eller benbrott i foten och missar 5-10+ matcher. Har för mig att Eriksson är en rätt bra tekare oxå?

2 gillningar

Tycker man borde ge magnertoft chansen

3 gillningar

Eriksson är en urusel tekare. Bland de sämsta i SHL till och med. Låg i botten av HA i den statistiken.

3 gillningar

Eriksson, är det du?

2 gillningar

Förlåt för OT men kmr ihåg från hockeyallsvenskan förra säsongen där han hade 53%. Kunde inte hitta ngt från SHL tyvärr

1 gillning

Här är SHL!

Där är ju statistiskt sett Rousek sämst i laget… men kul att alsing är 100 % iaf :sweat_smile:

1 gillning

Rousek i andra i min bok. Tror Rousek i ett lag med mer framgång och bättre självförtroende är en spelare som gör 45p Mysak känns mer som 3e center typen i min bok.

3 gillningar