Hellre testa med Johnsen än Eriksson som 4e center. Tror den gutten kan ha en högre nivå i sig.
Att det är blått 2 som har över 50% och en är en HA inlåning ger mig kalla kårar
EDIT: Trodde den va i %-ordning, men kårarna är fortfarande kalla
Nyopererad.
juste det
Plastköpingé… usch
Letterie till Ryssland?
Låt oss vara ärliga. Om man har möjligheten att välja mellan SHL eller KHL väljer man ju ändå Sverige. Ifall han skulle gå till Ryssland förstörs hela hans rykte. Det finns nog inte så många som blir taggade till att värva han då.
Visst, människor är olika. Men ifall man har sunt förnuft är Sverige en så kallad no brainer jämfört med Ryssland.
Jag skulle säga att världen verkar betrakta det på olika sätt och amerikaner särskilt. Visst finns det ligor där man brännmärker sig genom att spela i statspropagandans KHL i Ryssland, men det är inte ett globalt rykte som brinner upp.
Går han dit så slipper vi diskutera det nästa silly i alla fall.
Precis. Jag skulle gissa att tjeckiska ligan, Liiga och SHL är stängda om man spelat i KHL efter krigets start, men DEL, NL, slovakiska ligan(tror jag) är öppna fortfarande, så det har inte så stor inverkan på ens karriär. DEL och till viss del NL har då som nu många nordamerikanska spelare.
Hoppas Kloos kan övertala Vinni att komma till HV ![]()
Vill han endast gå efter pengar så har han inte brännt nåra broar, SHL kommer aldrig vara den liga han blir rikast i, även i HV
Även en del personer härinne tycker ju att har man gått från KHL till NL så har man "tvättat sig och kan nu köra på som innan.
helvete va bra Letteri är. Ruggigt skicklig av de lilla man ser på highlights.
Min högsta HV dröm just nu är att HV håller sig kvar utan kval. Får ta vår och sommar 2027 och ligga någorlunda i fas. Med HC, spelare och organisation. Det skulle betyda så mycket.
Tror att en av anledningarna till att vi och tex amerikanerna ser på det olika handlar om geografisk närhet.
Vi anser Rysslands agerade vara värre än om tex Argentina skulle gå in i Chile.
Bara en tanke.
Tror inte det handlar om den geografiska närheten utan snarare sociala medier och nyhetspublicitet i våra nyhetskanaler! Föraktar mer på både israel och usa och det är längre geografiskt ifrån än ryssland.
Det vet jag att podden NHL-puls var inne på också i samband med slagsmålen i four nations mellan USA och Kanada. De sa att Kanada snarare tog Trump på ordet i snacket om 51:a delstaten, medan vi i Europa undrade om det var något sjukt skämt från Trumpens sida. Så har jag för mig att snacket gick där då. Geografi spelar ju roll i sådana här sammanhang, det får man ändå inse.
Jag tar hellre en sådan som Ville Heinola. Men men.
Otroligt dålig ± på denna snubbe.
Tecken på att Rindell lämnar?
I artikeln med vår nya uppställning här om dagen nämndes Axel inte ens.
Ja fyfan, -35 för 2 säsonger sen.
Eftersom jag håller på Sharks i NHL och han har spelat där vill jag liksom per automatik ha honom i HV
jag gillar att vi har Hatakka liksom
.
Sportsligt kan jag tänka mig Addison om han är billigare än Rindell. Till en viss gräns, är han någon hundralapp billigare behåller jag hellre Rindell. Hade också kunnat tänka mig Heinola, men hade iofs gärna sett en offensiv back in då jag tycker det finns för mycket ovisshet kring hur mycket Hansson och Malte kan producera nästa säsong, av olika anledningar.