Spelarmarknaden 26/27 (drömmar & farhågor)

Matyas Sapovaliv

“Utöver Linköping ska 22-åringen även ha besökt ytterligare två SHL-klubbar under sin vistelse i Sverige.”

Edit: Han raggar alltså arbetsgivare för 27/28, inte nu.

Inför säsongen 27/28 om jag tolkar rätt

1 gillning

Pasi Puistola har förlängt med Ambri-Piotta verkar det som.

Ok. EP som inte är uppdaterad då..

Vet inte hur Hv tänker. Men visst fan behöver vi har in en rightback nu när Rindell inte fick förlängt. Hansson hade väl problem men en skada typ hela säsongen men inte är hans löd från blå i närheten av Rindell eller Kaski.

Får hoppa Hult hittar en riktig guldklimp som tar poängrekord från Pettan.

David Quenneville

2 gillningar

Läste detta annars - Är HV här kanske?

2 gillningar

Jag hade gärna sett Paul i HV.

Riley Woods kanske är där och lockar lite isåfall?

Visst borde det finnas ordentligt utrymme för 2 toppförstärkningar ytterligare? Om man inte planerar att sänka spelarbudgeten dvs.

Ut

Rindell - 80k

Tedenby - 320k

Lehtinen - 210k (?) (oklart hur mycket hv sparar här, men kanske 150k?)

Isac Brännström - 200k

Dichow - 80k

HP - 30k

Luoto - 240k

In

Liv - 60k

Mysak - 220k(?)

Philp - 250k(?)

Övrigt

OSL gått ner ca 80-100k lön

man jobbar också med att få ner spelarlönerna också totalt så de går inte bara titta blindt på vad som lämnat och ser de finns pengar över.

Sen är de väll vissa rykten/ vissa påstår Tedenbys lön inte ska räknas med pga den var betald av sponsorer och därmed inte belastade hv kassa (men de är nog mer en definitionsfråga och de får besservissarn vidare nedan diskutera, jag är redo med popcorn)