“Utöver Linköping ska 22-åringen även ha besökt ytterligare två SHL-klubbar under sin vistelse i Sverige.”
Edit: Han raggar alltså arbetsgivare för 27/28, inte nu.
“Utöver Linköping ska 22-åringen även ha besökt ytterligare två SHL-klubbar under sin vistelse i Sverige.”
Edit: Han raggar alltså arbetsgivare för 27/28, inte nu.
Inför säsongen 27/28 om jag tolkar rätt
Pasi Puistola har förlängt med Ambri-Piotta verkar det som.
Ok. EP som inte är uppdaterad då..
Vet inte hur Hv tänker. Men visst fan behöver vi har in en rightback nu när Rindell inte fick förlängt. Hansson hade väl problem men en skada typ hela säsongen men inte är hans löd från blå i närheten av Rindell eller Kaski.
Får hoppa Hult hittar en riktig guldklimp som tar poängrekord från Pettan.
Jag hade gärna sett Paul i HV.
Riley Woods kanske är där och lockar lite isåfall?
Visst borde det finnas ordentligt utrymme för 2 toppförstärkningar ytterligare? Om man inte planerar att sänka spelarbudgeten dvs.
Ut
Rindell - 80k
Tedenby - 320k
Lehtinen - 210k (?) (oklart hur mycket hv sparar här, men kanske 150k?)
Isac Brännström - 200k
Dichow - 80k
HP - 30k
Luoto - 240k
In
Liv - 60k
Mysak - 220k(?)
Philp - 250k(?)
Övrigt
OSL gått ner ca 80-100k lön
man jobbar också med att få ner spelarlönerna också totalt så de går inte bara titta blindt på vad som lämnat och ser de finns pengar över.
Sen är de väll vissa rykten/ vissa påstår Tedenbys lön inte ska räknas med pga den var betald av sponsorer och därmed inte belastade hv kassa (men de är nog mer en definitionsfråga och de får besservissarn vidare nedan diskutera, jag är redo med popcorn)