Han kan ha nämnts i någon supportpodd nyligen och simsalabim så har tre valt att följa. Kan också vara kopplat till Riley Walsh som spelade college hockey i Boston. Oavsett vad kommer det inte komma någon värvning inför säsongen. Det har ju kommunicerats ut tydligt.
Visst kan det vara så.
Många som inte tror ett smack på att Hult sitter nöjd och rullar tummarna.
Typiskt Hult. Ger honom arbetsro, färre murvlar som ringer/mailar och tjatar.
Edit. Notera gärna att jag skriver vad jag tror i motsats till dig, som vet ![]()
Ty Rattie verkar vara på G tillbaka till SHL enligt Expressen. Hade kanske varit den sniper vi söker. Men tror tyvärr tyvärr att Hult är nöjd.
Inga gamla cluben spelare.. Tack.
Bättre att gå så tunna som vi gör då?
Inte ens Kovacs, även om han ryktas klar för Björklöven vilket är rätt sjukt i sig
Verkligen inte Kovacs!!
Jaha, då är det dags för Hult att kavla upp ärmarna ordentligt och hitta en ersättare till Philp… Vilken käftsmäll detta var. Vilka namn har vi som är tillgängliga?
Oavsett lär HV vara längst ned i hierarkin av de klubbar som söker. Hult borde fått en rejäl slant för brutet kontrakt och med en del pengar över så borde väl man kunna lasta det på någon riktigt tung värvning?
Bara lasta upp ALLT man kan för DG nu
Sitter han inte på kontrakt (AHL)?
Annars är väl Pitlick-brothers osignade
Hult har att göra.
Vi behöver en riktigt bra center.
Hade inte skadat med en back och en FW också.
Nu får inte Hult göra en Hult.
Truppen är för tunn.
”Sitter lugna och och tror på truppen vi har, vi sitter på 4 centrar (mysjanne, rousek, Lindström, Eriksson)”
Lugnt ju!
Har Morten Ask något barn som spelar hockey?
Det bästa vi kan hoppas på nu är en total chansvärvning eller att ett annat lag får problem att betala lönerna.
Ja vi är väl inte ensamma direkt att söka. Frölunda har väl nyligen gått bet på 2 centrar?
LHC jagar väl fortfarande spets också. Finns nog en och annan agent med osignad spelare som myser lite extra vid såna nyheter.
Jag ger fan upp.. Tur man är ledig idag, går och lägger mig igen. Godnatt.
Dags för övertid nu Hult.
https://www.eliteprospects.com/player/216102/shane-bowers
https://www.eliteprospects.com/player/345585/skyler-brind-amour
Kollade eliteprospects lite hastigt och hittade två centrar utan kontrakt. Av de två tar jag nog hellre Brind’Amour men han vill kanske stanna kvar Nordamerika när hans farsa coachar Hurricanes. Å andra sidan borde ju organisationen erbjudit honom ett kontrakt redan om de velat behålla honom.
Han är ju trots allt 27 och kanske inte är hyperaktuell för NHL.
Vet inte hur pigg Jeppe Fasth är på att hjälpa HV framgent, emn han skulle väl i så fall kunna sälja in HV…
Travis Boyd eller Rem Pitlick skulle kunna vara ett namn.
Blir inte förvånad om det slutar med att man typ plockar Ty Rattie och låter Kloos/Rousek spela center. Man slutar aldrig förvånas.