Spelarmarknaden 26/27 (drömmar & farhågor)

HV är kontrasternas klubb, från ytterlighet till ytterlighet.

Hult räknar sina skott enligt principen ett skott- en chans. Nubben räknade hur många magasin han har kvar! :joy:

2 gillningar

Har inte Twitter men antar mycke fans av andra klubbar. Är ju öppen gata. Var ju lite samma när hv värvade Karalahti

Karalahti har väl aldrig hållit en ung tjej på ett hotellrum och våldtagit henne under timmar?
Så glad att svensk lagstiftning moderniserats så att slöddret inte kommer undan lika lätt längre.

Vi är en förening och har rätten att göra moraliska val. Glad att Hult inte smutsar ner HV71 med skräpmänniskor.

6 gillningar

Inget vad jag vet. Jag kan denna händelse för dåligt, bara det som löst rapporteras på Expressen/aftonbladet

Håller delvis med. Men på tok för lindrigt fortfarande.

2 gillningar

Kanada införde sin samtyckeslagstiftning 1992, 26 år tidigare än Sverige.

1 gillning

Ja fy skäms på oss. Vi borde låsas in.

3 gillningar

Det gick fort.

1 gillning

Härligt citat av Wallin…

Cal Foote var en av fem spelare som åtalades för sexuella övergrepp i samband med JVM-guldet 2018. Nu, efter att 27-åringen frikänts, är han plötsligt klar för spel i SHL, med Färjestad.
– Vi har gjort utförlig efterforskning och en noggrann bedömning innan vi fattade vårt beslut, säger sportdirektör Rickard Wallin.

Raderat

Njuter mest av att det inte är vi som får skitrubriker.

6 gillningar

Jag har alltid hatat Wallin. Hoppas det här är det sista man ser av honom. En perfekt representant för Färjestad förövrigt.

Vad tror ni händer rent ekonomiskt? Jag menar kontraktet var ju påskrivet. Antar att han måste få nån form av kompensation?

30 dagars ångerrätt?

1 gillning

Hult: Det är för mycket “om och men” som vanligt i truppen.

Jag känner mig inte övertygad.

Vänligen förstärk.

Tack på förhand.

2 gillningar

Distansköplagen :saluting_face:

Instaspan.
Inget konkret.
Men ett par konton med anknytning till Bostons organisation, där ett av dom sticker ut, ett “superfan” som roddar pods och lite andra konto på sociala medier med 100% fokus på Boston är nu HV följare.

Kan kanske vara nåt på G därifrån, finns några kandidater i deras AHL lag som ännu inte kritat på nåt.

Den som lever får se…

10 gillningar

Vashek Blanár är draftad av Boston. Där har du förmodligen svaret.

1 gillning

Det har han ju varit länge. Det förklarar inte ett plötsligt intresse från flera Boston kopplade konton.

2 gillningar