Spelarmarknaden 26/27 (drömmar & farhågor)

Höken nämner att Calen Addison är aktuell för spel i SHL och vore en toppenvärvning av HV. Inget rykte alls dock.

Känns ju som han lär kräva lika mycket som Rindell. Då hade de varit väldigt mycket bättre att behålla Rindell.

3 gillningar

Håller med ovan, om vi skulle ha en offensiv back så skulle vi haft Rindell. Jag tror backsidan är klar, ser mycket hellre en förstärkning på forwardsidan.

Backsidan är direkt svag så fort Borgman eller Fransson går sönder. Klart sämst i ligan imo. Den behöver minst ett namn till.

1 gillning

Håller inte med om att HV:s backsida är så svag. Däremot finns det flera som är starkare.
Svagast? där ser jag Björklöven som klart svagare än vår. Timrås skämmer ingen heller…

2 gillningar

Personligen tror jag backsidan kommer höja sig avsevärt under NE ledning. Men någon förstärkning skulle givetvis inte skada.

3 gillningar

Jag tror hela laget kommer att lyfta sig och det rejält! Har sagt det de sista tre säsongerna att på pappret har vi haft ett lag för plats 9-11 men däremot har vi de säsongerna haft den absolut sämsta tränarstaben av samtliga lag! Finns otroligt mycket uppsida på många spelare om man har bra tränare som också kan få ut det! Sen finns det självklart många frågetecken, men jag ser med till försiktigt fram emot vad Niklas och co kan få ut av den här truppen!

3 gillningar

Sades det inte för ett tag sedan att Addison skulle vara ganska billig?

Kan ha fel men har för mig att det har och göra med att han har NOLL försvarsspel.

1 gillning

Troligen därför han inte fick ordentligt fäste i NHL

Nja. Jag tycker absolut den är svagast så snart inte alla kan spela. Forwardssidan lider lite av samma. Vi har ingen att flytta upp i hierarkin vid skador, de är läskigt.

2 gillningar

Vilken backsida menar du klarar 2-3 ordinarie backar borta och ändå vara likabra?
Säger inte att HV:s är bra, men nog är den bättre än Björklövens och Timrås på pappret.

1 gillning

Jag säger inte 2-3. Jag hävdar att de räcker redan vid 1 av topp4 borta. Då har vi inget dugligt att peta upp.

1 gillning

Nä, men det har inte Timrå eller Löven heller. Det är ju inte optimalt, men så är det väl för bottenlag.

Nu är det väl inte så modernt men tittar man på hans plus/minus i både NHL och AHL så ser det inte så muntert ut nej.

Modernt eller inte är, men har du massa minus i statistiken så är du inne på oerhört mkt mål bakåt vilket signalerar dåligt försvarsspel.

1 gillning

Vet inte hur spelsystemet har sett ut i hans föregående klubbar. Men undra hur Calen hade sett ut under NEs ledning. En defensivt inriktad tränare. Tror ni man kan få ut en hyfsad ok defensiv, (likt Rindell som höjde även det förra säsongen) men ändå kan få ut mycket från han framåt, speciellt i PP?

REJÄL chansning, men jag tycker om chansningar, även ifall dessa under tidigare år visat sig vara bajsinvesteringar.

Det är ju bara att konstatera, återigen, vilken urvattnad och tråkig liga SHL har utvecklats till.

Vi kan inte ens hävda oss mot AHL och NLA längre. Kass.

1 gillning

Foote till Färjestad.

1 gillning

Man kan ju hoppas att Hult fortfarande är på jakt.

Betvivlar dock att så är fallet.

Med tanke på shitstormen så gjorde nog Hult rätt o skippa foote

3 gillningar