Tillf. Ordförande Andreas Davidsson

Jag tror inte att någon verksamhet tjänar på att vända sig mot sina kunder. Särskilt inte efter år av misslyckanden och nedflyttning. Vi kan se året i HA som en framgång men faktum är att den säsongen köpte vi sönder motståndarlagen under säsong.

I min bok har sponsorer och supportrar varit på gränsen till dumsnälla men det är samtidigt något jag är stolt över. Att vi inte hotar utan så långt det bara går stöttar. Även under 0-8 förlust en var vi många som stannade och gav laget stöd hela vägen fram, det var mer passion än någon ledare inom föreningen visat på många år. “Where the passion is” är en slogan som numer låter självironisk. I Bibeln handlar passionen om Jesus lidande och död.

HV71 har kunnat lösa diverse kriser genom åren genom att kasta pengar på problemen och det har gjort att dåliga ledare kunnat fortsätta göra skada. Vi har blivit ett köpelag utan rötter och riktning. Vad utmärker HV71 2023? Vad är vår väg framåt som får hockeyn i Jönköping att växa och herrlaget att vinna matcher? Vad är visionen? Är det en vision man delar och kan återge i föreningen eller är det en pappersprodukt?

Vi kan säga att det bara gäller hockey. Att det inte är på allvar. Men frågan är då varför jag ska åka till Husqvarna Garden? Av kravlös välgörenhet? Jag lägger då hellre pengarna och mitt stöd på annat.
Om man vill slippa krav som ledare kan man förslagsvis engagera sig i något som inte är en elitverksamhet. Man kan också AVGÅ om det blir för mycket. Vill man syssla med en kravlös hobby kan man testa stavgång, fiske eller att tälja pinnar i skogen.

Och när det gäller “häxjakten” på Montén så var det här det tredje inlägget i Montén-tråden. Efter en diskussion anklagade någon mig för att vara troll. Jag står fortfarande för inlägget och kan konstatera att Montén kommer tvåa efter Randy Edmonds i Hall of shame. Randy tog väl bara sex poäng på de 12 första matcherna?

Vill inte att tråden ska handla om Montén men när HV71 anställer både Sveriges sämsta sportchef och tränare så kan jag inte recensera det på annat sätt. Det var uppenbart hur det skulle gå. Om man anställt någon annan förutom Montén, Edmonds eller A Johansson så hade jag varit mer neutral eller rentav positiv.

Här är “häxjakten”

Fortsätter diskussionen från Tråden om HC Tomas Montén:

9 gillningar