Tippa resultatet av första hälften av SHL säsongen

Lite tidigt än att komma med ett slutgiltigt tips men jag tror serien kan komma att delas in i fem grupper:

Luleå och Frölunda i toppen som får dela favoritskapet.
Växjö, Färjestad och Djurgården strax därefter.
Mittengeggan där vi hittar vårat HV71 samt Malmö, Rögle, Skellefteå och Brynäs (räknar dock bort Brynäs inledningsvis då jag tror dom får en trög start följt av ett tränarbyte).
I botten lär Örebro, Linköping och Leksand slåss om att undvika kval.
Och slutligen Oskarshamn ohjälpligt sist.

Min prognos är plats 6-9 halvvägs in på säsongen.

1.FBK
2.DIF
3.Frölunda
4.Luleå
5.Växjö
6.Brynäs
7.SAIK
8.LHC
9:RÖGLE
10.HV
11.Malmö
12.Örebro
13.Leksand
14.OSkarshamn

Nått såhär kommer nog tabellen se ut tror jag

Vi slåss kring plats 4-8 med Luleå, Djurgården, Brynäs, SAIK.

Ovanför oss slåss FBK, Frölunda och Växjö om topp-3.

Strax bakom oss är Malmö och Rögle.

Därefter är det Leksand, LHC och Örebro.

Oskarshamn i botten.

• Växjö. Stark trupp från Fasth i mål till Gynge o EP framåt.
  • Frölunda. Förstärkt trupp från ifjol. Karl Stollery, Sundström o Lasu är bra.
  • FBK. Ersatt bra o ungefär lika starka som ifjol. Tunga att möta i slutspel.
  • Luleå. Lassinantti viktig. EG grymt bra back och en gedigen fw-uppsättning. Tror dock de överpresterade ifjol.
  • Djurgården. Högström, Josefsson o Berglund. Tre giganter. Utom dom, inte allt för otäcka.
  • Brynäs. Intressant trupp o Rödin/Scott samt Danielsson o Descheneau är giftiga fw:s.
  • SAIK. Bra backbesättning o som vanligt Möller/Lindström. Nu kryddat med Pyatt.
  • Rögle. Bra toppar, men en ojämn trupp gör att de får svårt i långa loppet.
  • Malmö. Bra bredd och hög arbetskapacitet. Svag backsida.
  • LHC. Monstret i mål o Little framåt. Inte ofarliga, men tror de får en tuff säsong.
  • Örebro. Intressanta fw-förstärkningar i Stoa, Bromé, Rychel, Salminen mfl, men backsidan hänger typ helt på Näkyvä.
  • Leksand. Abbott, Z, Ritola o Wännström, ihop med Fransson kan säkert göra livet surt för många. Men rel ojämnt lag i övrigt.
  • Oskarshamn. Steget är för stort.

Halva säsongen är i princip spelad och därmed är det också rätt roligt att läsa dessa tips. Om man jämför med de flesta har ju HV överpresterat. Inte många rätt, men några iaf !

Näe inte många rätt här. Overall så har Hv gjort det bättre än vad de flesta trodde, samma gäller Örebro.

Tvärtom gäller för Växjö och dif

Jag claimar att jag hade helt rätt:

HV i toppen, LHC i botten.

Detta är jag skitnöjd med, resten är fluff. :smiley:

Har “de flesta” verkligen haft fel?

Tycker många placerat HV mellan 4-8. Sen finns det de som tippat dem 1:a och de som tippat dem 10:a. Men i regel alltså runt mellanskiktet av tabellen.

Jonni_h:s sammanställning över de tips som kommit in gav HV en snittplacering som 6:a. Så de som tippat i tråden verkar allt som allt ha haft hyfsat “rätt”.

Här kommer facit:

1: [size=150]Hv71[/size]
2: Ointressant
3: Ointressant
4: Ointressant
5: Ointressant
6: Ointressant
7: Ointressant
8: Ointressant
9: Ointressant
10: Ointressant
11: Ointressant