Tråden om #12 Andreas Thuresson

Välkommen till HV71 Andreas!
hv71.se/artikel/9tenajjgy-3 … r-for-hv71

Bra nyförvärv och avvaktar med “mycket bra” tills jag ser mera. En hel del att överbevisa mig innan - överstyyyvt!

Litar på dig och hälsar samtidigt varmt välkommen till Sveriges största och mest gedigna hockey forum.

Välkommen Andreas.

Som före detta malmöspelare får du starta från botten av gropen, men desto roligare när du gör succé, eller hur? :wink:

Fördelar med att komma till HV jämfört med malmö:
Du kommer höra vad fansen sjunger!
Bra beläggning i arenan med massor av fina tifon!
Du slipper höra PA-systemet användas för att få fart på publiken i brist på klackledare.

Kör hårt!

Thuresson kommer inte vinna den interna poängligan det kan vi nog alla vara överens om. Det lär väl landa på 30-35 pinnar. Dock är han en spelare jag alltid stört mig lite på och som helatiden lyckats göra mig lite småförbannad. Riktigt gött att ha en sån i sitt lag med andra ord :smiley:

Välkommen in i gänget Thuresson!

Han gjorde ju 37 pinnar i Brynäs bara ett par år sedan. Sätt honom med Ljung och Önerud så blir jag förvånad om han inte hamnar uppåt 40 pinnar…

Thuresson beskrevs som en “hårt jobbande forward” “spetskvaliteter” “pålitlig poänggörare” av Hult.
hmm…skrapat ihop 2p på 11 matcher och i stort sett totalt osynlig i alla matcher hittills.
Sitter på ett 2 års kontrakt, kommer han bli något bättre?

Jag håller helt med Firstswitch. Produktionen har legat under vad man förväntat sig. Han var ju iofs borta några matcher. Förbannat svårt att veta vad man ska göra med en spelare som har stora kvaliteer men inte får ut dem.

1. Spela på och hoppas det lossnar.
  2. Bänka för att få upp prestationen.
  3. Låta få någon annan att ta över kontraktet

Problemet med alternativ 1. är ju att han tar istid från någon som ger 100% men är ytterst begränsad. (Typ Sundh, Brännström).

Men för att HV ska kunna komma uppåt i tabellen så måste nog Thure och Nisse A börja leverera. Därför tror jag på att spela igång den duon.

Visst nu är de skillnad på desssa herrar, men kom ihåg hur osynlig Ljungh vart för bara tid sedan och nu har ju faktiskt poängen trillat in för honom. Allt började typ med mål i öppen kasse om jag minns rätt.

Känner mig manad att skriva mitt första inlägg. Underligt att ingen annan nämnt Thuressons insatser i de senaste två Norrlandsmötena i dennes tråd. Kanske lättare att gnälla än att hylla… Såg båda matcherna på plats och Thuresson gjorde en mycket gedigen insats mot Luleå och var, som alla vet, lysande mot Skellefteå. Bådar mycket gott inför den kommande klättringen i tabellen.

Han är ordentligt uppmärksammad i andra trådar. Det är inte så ofta det skrivs i spelarnas trådar i detta forum, mest om det ryktas flytt eller skador.

Fått mycket skit under säsongen men de senaste matcherna har han vart grym. Kämpar och sliter över hela banan och börjar göra poäng. Nu är han den jag förväntade mig han skulle vara