Tråden om #12 Hunter Shinkaruk

Jasså, när inte Kokkonen är vår kokkonen då kliver Shinkan in och tar den rollen till 100% :laughing:

Nu har jag förvisso sett lite tendenser till delaktighet och större nytta hos Shinkan när jag suttit på plats. Speciellt första kvartsfinalen var han bra, men även igår under tredje perioden. Han behöver träna på lite explosivitet kan jag tycka och även om jag hatar att säga det så har Harald rätt när han säger att Shinkan behöver en längre klubba för att han kör för mycket “bandy”.

Jag tycker det syns att han inte riktigt fattat hur det spelas hockey i detta lag och tajmingen är under stundom inte där, inte heller samspelet med kedjekamrater. Men, i och med att han gjort lite bättre ifrån sig och fått pucken på mål från skumma lägen, så börjar nog också kedjekamraterna förstå sig på honom och eftersom det krävs två för att köra tango så kan det nog bara blir bättre.

Han är värd ett mål. Friläget han hade där han missade sin backhand var inte en dålig insats eller en dålig backhand, det var små marginaler som avgjorde till målisens fördel. Hans avslut precis framför mål igår var värd ett bättre öde då jag tror han rakade upp pucken (edit) via en motståndarklubba och precis över mål. Shinkan visade stor besvikelse över att den inte satt och tittade länge upp mot taket framför klacken. Han hade behövt det målet.

Eftersom han är aningen oexplosiv så undrar man ju nyfiket om det är något han tvingats att åtgärda? Jag kan tänka mig att om han tappar fem kilo och övar på explosivitet att det borde kunna gå att få ut lite mer speed ur denna gubbe. Framförallt ser jag en tendens till att inte ta de sista skären utan istället så börjar karln glida och sträcka sig för att försöka delta i situationer. Detta måste man väl kunna jobba med? Vad tror ni? Är det kört vad gäller den biten?

Jag vill inte se honom i HV nästa säsong, oavsett vilken serie vi spelar i. Av en enkel anledning, jag tycker inte han bidrar med någonting. Det här är en ny Ryan Stoa.

Han passade till Miles som passade till Tyler till gårdagens 4-2.
Han har tre assist på 8 matcher.

Det är nog inte vad herrarna som plockade in honom ville se, men som jag var inne på, det finns saker där. Helt klart mer än vad Stoa presterade. Stoa var inte delaktig alls i spelet, Hunter försöker. Sen säger jag inget om nästa säsong. Skall han vara aktuell för den behöver han hitta rätt omgående.

Flopp än så länge även om det ser lite bättre ut sista matcherna, får hoppas han får näta ett mål så kanske han kommer igång.
Har större förväntningar på en tidigare KHL spelare

Ingen succé kanske. Men har kommit in bättre i slutspelet och är mer delaktig. 5 poäng på 11 matcher att jämföra med hans gamla klubbkamrat Jelisejevs som har 6 poäng på 10 matcher för Modo.

Som sagt. Långt från succé, men tycker han funkat bra som tredjelänk bredvid Kelleher och Powell. Med det sagt tycker jag Shinkaruk fyller en funktion, och att han fortfarande var en absolut nödvändig värvning.

Samtidigt får man komma ihåg att Jelisejevs är renodlad poängspelare, Shinkaruk känns mer som rollspelare likt 3e länken som du just nämner i din kommentar om honom.

Exakt. Därför jag drog jämförelsen med Jelisejevs poängsnitt. :smiley:

Han har varit klappkass sett till förväntningarna. Var ju spåd att få en lysande karriär en gång i tiden och nu platsar han knappt i Sveriges andraliga. Otimad i spelet och ser oinspirerad och vilsen ut många ggr. Hade nog inte platsat i vvik eller Troja heller.

Sen förstår jag inte grejen med klubban heller, ser ju helt knäppt ut. Som att han medvetet vill göra sig sämre…

Kan vi starta en swishkampanj så Shinkaruk har råd med en längre klubba?

Är långt från en prylnörd. Men den där jäkla klubban stör mig något enormt. Att inte Hunter själv förstår vilket handikapp den är…

Han spelade med längre klubba de sista matcherna mot VVIK, om synen inte sviker. Gick tillbaka till barnstorleken idag, tyvärr får vi väl ändå säga.

Nu gör han visserligen en av sina bättre matcher idag. Och med nöd och näppe lyckas han med sin innebandyklubba lägga fram den till Matson. Så idag gick det ju vägen.

Men ändå. Den klubban. Jag drömmer mardrömmar om den.

Iaf bättre än Kokkos långa klubba som trasslar in sig i motståndarna och blir fast så fort det är en sargduell.

Vilken skillnad på bara några veckor. Den glädjen han visar upp. Det runda ansiktet, det smajlet. Skägget. En bumbi-björn. Jag älskar honom.

Absolut en att fundera på att behålla då han bara blir bättre efter sitt långa uppehåll.
Var väl i KHL av någon anledning så måste ju finnas hög kapacitet.

Ska man gå på insatser i allsvenskan ska man nog behålla varenda en. Men står fast vid att det endast ska vara ett fåtal platser som de här spelarna slåss om, förutsatt vi nu går upp.

Men ja, Shinkaruk kan vara en av dem. Han har fullständigt exploderat i slutspelet och egentligen bara blivit bättre och bättre i takt med att motståndet blivit svårare. Kollar HV:s interna poängliga. Forsberg och Vesel i topp, naturligtvis. Därefter Kelleher, Powell och Shinkaruk. Kedjan vi tog in i slutet av säsongen.

Tänk, TÄNK att det fanns de som på fullaste allvar menade att vi inte behövde förstärka forwardssidan när det gick som sämst i november/december. Folk påstod att vi hade en sådan “fantastisk bredd”. Extra lustigt blir det med tanke på hur vi ser hur de spelare, som då skulle vara ledande, fortsätter bomma chanser och slå hål i luften när de får öppet mål.

Jag är väldigt, väldigt glad för Shinkaruk, Kelleher och Powell. Trion ser ut att bli direkt avgörande för att vi går upp.

Tänker mer att Hunter har hög kapacitet och att vi fått känna på honom och se hur han fungerar i gruppen samt sett hur han håller spelmässigt.
Sen är det ju olika positioner spelarna konkurrerar om så blir nog kvar fler än ett fåtal. Beroende på truppstorlek, 24-26, så tror jag nog att mellan 10-14 blir kvar och att Hunter kan vara en av dem.