Tråden om #12 Hunter Shinkaruk

Welcome Hunter!
hv71.se/article/j5bdakzof-3 … r-for-hv71

Välkommen ”Jägarn” Den kom från ingenstans och känns spännande.

nån på modos forum var först med de…

Våga vägra andras forum :smiley:

Hunter va kanske den ytterligare forward som MoDo spanade in och skulle försöka men HV snodde framför dom??

Hoppas, Hoppas :wink:

Welcome Hunter Let’s do some hunting in öhhh Örnsköldsvik

Riktigt tung värvning ju!

“Jägarn”. Nån på Twitter föreslog “Skinkan”. Vet inte vad som känns bäst… :smiley:

Skinkjägarn

youtube.com/watch?v=mA96sA_Svew

Verkar vara vass på backhand! När jag tänker efter kommer jag inte på någon annan HV-spelare som är lika vass. Kommer definitivt bli en tillgång!

Donald Sandström JP
NHL-meriterad forward klar för HV71: ”Han är en typisk slutspelsspelare”
Först Oliver Bohm från Timrå.
Nu är även den kanadensiske forwarden Hunter Shinkaruk klar för HV71 resten av säsongen. Hunter Shinkaruk har de tre senaste säsongerna spelat KHL-hockey i Kunlun Red Stars och senast i Dinamo Riga.

27-årige Shinkaruk har en diger meritlista bakom sig. Han har tillbringat de senaste tre säsongerna i KHL men har även två NHL-säsonger bakom sig i Calgary Flames och Vancouver Canucks där det totalt blev 15 matcher.
Han har även representerat Kanada på landslagsnivå och har gjort 325 AHL-matcher under sex säsonger. 2015-2016 blev han för övrigt uttagen i AHL All-Star Game.
[i]– Det är en rutinerad spelare som har erfarenhet både från NHL, AHL och KHL. Hunter är en typisk slutspelsspelare som gillar av vara i centrum när de heta matcherna ska avgöras, säger Johan Hult, sportchef i HV71.

  • Även här får vi in en spelare som har rutin och erfarenhet och det tror jag kommer vara viktigt framöver i ett slutspel, fortsätter Johan Hult.[/i]

De senaste tre säsongerna i KHL har resulterat i 105 matcher och 52 poäng fördelat på 20 mål och 32 assists.
– Jag har hört mycket bra om HV71, laget och alla fansen i staden och ser fram emot att bidra till att laget vinner matcher. Som spelare älskar jag att tävla och bidra i offensiven, säger han i ett pressmeddelande.

Shinkaruk är född i Calgary och har Calgary Royals som moderklubb. Han har också fått spela NHL-hockey med Calgary Flames, och har även varit i ”svenskklubben” Vancouver Canucks.
Med Oliver Bohm och Hunter Shinkaruk i truppen ökar konkurrensen avsevärt. Men i nuläget är det inte aktuellt att göra sig av med någon spelare.
- Nej, som det ser ut nu så behåller vi samtliga. Vi har fortfarande frågetecken i truppen. Zion Nybeck och Simon Önerud är borta på grund av skador, David Ullström och Jonathan Wikström har hjärnskakningar och sådant tar vi allvarligt på.
- Vi behöver de här spelarna och som det ser ut nu kommer vi behålla dem. Men man ska aldrig säga aldrig. Man kan tycka att det är gott om folk, men mot Södertälje under onsdagen åker vi med 12 forwards.

På backsidan har man för närvarande nio backar med Oliver Bohms inträde. Även här avvaktar man lite.
Hur resonerade ni kring Oliver Bohm?
- Han var aktuell för oss redan i somras och han tog SM-guld 2018 med bland andra Tobias Thermell som är assisterande tränare hos oss nu. Så det är en spelare som kommer bidra med erfarenhet, lugn och kunnande. Vi vet vad vi får med honom och han kommer förutom att det är en stark defensiv back tillför han rutin vilket är viktigt.

SportExpressen gick under tisdagen ut med nyheten att Tyler Kelleher var högaktuell för HV71.
- Jag såg det. Och det handlar mycket om spekulationer. Det är många klubbar som är intresserade av Kelleher. Han har varit uppe för diskussion hos HV och en hel del andra föreningar.

Hunter Shinkaruks inträde i HV dröjer ytterligare cirka en och en halv vecka innan alla papper och arbetstillstånd är klara. När det gäller Oliver Bohm hoppas HV71 ”få ner” honom på torsdag i träning. Sedan återstår det att se när han är aktuell för spel.
- Vi har ingen större brådska där utan det får ta den tid det tar.

FAKTA Hunter Shinkaruk:
Född: 941013 i Calgary
Moderklubb: Calgary Royals
Position: Forward
Skjuter: Vänster
Längd/vikt: 178 cm/82 kg
Tidigare klubbar: Calgary Royals, Medicine Hat Tigers, Utica Comets, Vancouver Canucks, Calgary Flames, Stockton Heat, Laval Rocket, Charlotte Checkers, Kunlun Red Stars, Dinamo Riga.

Jag vet inte, men av någon anledning känns han redan som en publikfavorit. Kommer bli riktigt intressant att se. Ser gärna följande kedja:
Shinkaruk - Powell - Forsberg

En intervju med Hunter från i somras, en gnutta underlig men ändå härlig

youtube.com/watch?v=q_xsuu5uVuE

Ja han som intervjuade Hunter var ju lite speciell, och lite väl på, men jag tycker att Hunter gav ett professionellt och sansat intryck i den intervjun. Att döma av att de sitter i en bil med resväskor i baksätet så gjordes väl denna intervjun med eller mindre direkt när han hade landat och satt sig i bilen.

Nu har Shinkan ett nummer

En scout till vikfancentral:
”Jag kollade upp honom för ett tag sedan och hörde bara ‘frågetecken’ om hans karaktär. Men verkar ha gjort det bra i KHL, vilket såklart tyder på mycket kvalitet rent spelmässigt”

vikfancentral.se/andreas-jamtin … ta-hasten/

Vid det här laget skiter jag faktiskt i spelarnas karaktär. Vi vet ju hur det gått när vi värvat ihop bra karaktärer tidigare… Jag väljer istället att fokusera på följande:

  • Hunter kommer förhoppningsvis bidra med kvalitet
  • Hunter har en skön hockeyfrippa
  • Hunter har det coolaste efternamnet i årets trupp. Shinkaruk. Wow!

Kommer till Jönköping på måndag, så kanske kanske kan han spela till helgen.

[url]https://www.hv71.se/article/xrriakzwo-3iaijd/hunter-shinkaruk-pa-plats-i-husqvarna-garden[/url]

Go gubbe!!! :sunglasses:

Tror aldrig jag sett en hjälm sitta så oskönt. :wink: