Tråden om #3 Axel Landén

Tycker han har gjort sig förtjänt av en egen tråd nu. I och med dagens match har han spelat ish 109 minuter, och kommer därmed erbjudas/få ett A-lagskontrakt. Presenteras säkert imorgon.

Syns att det finns mycket talang i han, och tycker nästan man ska skriva längre och låna ut honom till allsvenskan nästa säsong.

16 gillningar

Så jäkla välförtjänt. :white_heart::yellow_heart::blue_heart:

6 gillningar

Coolt ändå att peta både fransson och strandell?

2 gillningar

Välförtjänt! Nu väntar vi bara på att Bratten får lämna så vi kan plocka in Noah också! :smiley:

Varför låna ut honom nästa år? Tycker han redan är på gränsen till att vara ordinarie redan nu. Han lär ju inte vara sämre nästa år.

Visst, det har varit en anpassningsperiod och några misstag här och där men han måste få lära sig och växa in i det. Idag gör han sin bästa match tycker jag.

3 gillningar

Skulle nog säga att han petat mahlahti med. 16:14 min istid igår på landen. Mahlahti 0 min.

Instämmer. En viktig del av framtida strategin måste vara att vi slussar in egna juniorer i A-laget. Och ser man att de håller. Då ska de vara med och tävla på samma villkor som alla andra.

HV har varit alldeles för dåliga på att ta vara på sin juniorverksamhet sedan tio år tillbaka. Här finns stor förbättringspotential.

8 gillningar

Håller med tycker nån junior borde få chansen i fjärdekedja i alla fall. Öneruds kedja var dock bra förra matchen, så vem ska vi peta?

Får vi in Axel på ett bra sätt och han fortsätter att utvecklas, så har vi helt klart gjort en bra sak den här säsongen. Det är dessa spelare som om 10-12 år skall bära laget!

2 gillningar

Jag kan absolut köpa att man ger honom chansen redan nästa år, men han är också i en ålder då det är viktigt med mycket speltid. Fransson spelar över 20 minuter per match i allsvenskan nu och tänker att det kan vara bra för hans utveckling. Nu i år har ju Axel fått chansen för att andra inte har varit tillräckligt bra (Strandell, Maalahti, skada på Kaski).

Visst, är han tillräckligt bra för att ta en plats på sex backar nästa säsong (när vi förhoppningsvis är bättre), då är jag absolut för det. Men är han sjunde/åttonde då tänker jag det är bättre att han får lite stabilitet och får spela mycket en hel säsong.

I nuläget har vi Fransson, Seppälä, Strandell, Sjöholm och ev då Landén. Det blir ett pussel.

Man skulle väl kunna ge Hugo Pettersson chansen att visa upp sig nån match isf Lindbäck Så tycker jag :slight_smile:

2 gillningar

HV71 skriver kontrakt med Axel!


Grattis!

8 gillningar

För mig finns det inget annat än 3e backpar nästa säsong är Landen-Fransson alt Sjöholm. Går inte hv på den vägen är det pinsamt!

4 gillningar

Väldigt kul. Vi behöver bli avsevärt mycket bättre på att plocka upp från egna led.

5 gillningar

Helt ärligt, det där är tammefan top 10 tacklingar jag någonsin sett i SHL.
100% klockren, han vet exakt vad han gör med varenda muskel i kroppen där med perfekt tajming.
Imponerad.
Många forwards kommer få lära sig ha Landén ångest ute på isen.
https://twitter.com/pontusburman/status/1720899468009087200

Notera hur han drar in armar, spänner musklerna och sträcker sig precis när modoiten träffar väggen. Får en tår i ögat. Så vackert.
image

15 gillningar

landen-2

7 gillningar

På plats båda matcherna denna veckan och har fokat lite extra på Landén, grabben ser inte ut som en junior, ser ut som att va vår mest rutinerade back efter Strålman som han spelar, den här grabben måste vi hålla hårt i och ge honom rätt miljöer att utvecklas, något vi varit för dåliga på med mycket annat senaste åren

5 gillningar

“Kronwalled”

1 gillning

En o annan vårdslös…

1 gillning

Axel ersätter Salomonsson. Välförtjänt givetvis, men lite intressant att han går före Hugo Fransson.

2 gillningar