Så du vill vara kvar i HV även efter den här säsongen?
Kortfattat svar, han vill vara kvar om det finns möjlighet. Han har alltid hållit på Hv, älskar att spela för Hv och det har blivit hans hemmaklubb. Sen säger han kortfattat att det känns som att dom har nått bra på gång med Blomman och spelarna som kommit in och hoppas på en roligare och bättre säsong än förra.
Man vill ju att det skall gå bra för killen. Hitta tillbaka till det han är bra på. Inte hålla på och jämföra honom med den han var precis när han var uttagen till landslaget, utan få den Isac som han kan vara över tid, dag ut och dag in. En arbetshäst. Med uppsida.
Jag tror att Brännström har mer att ge. Men att han hamnade helt fel när han (och HV?) försökte få in honom i en för stor roll.
Backa ett steg och låt honom vara en spelare som gör andra bra spelare bättre. Han är inte tillräckligt bra för att ”bära” en formation. Men jag tror att han med en ”omstart” kan lyfta en bra duo till en riktigt trevlig trio.
Men jag är å andra sidan väldigt bra på att tro det jag hoppas så här års…
Brännström likt Tedenby känns som medgångsspelare. Dom kommer inte vända på skutan men när skutan väl vänt så bidrar dom mer. Går det grus i maskineriet ramlar inte poängen in.
Håller inte riktigt med. Tror Brännström mer har problem med självförtroendet. Han blev värvad för en större roll än han klarade av. Han fick en press han inte klarade av.
Precis som Diabolics skriver. Man vill verkligen att det ska vända för Brännan. Men som vi så många gånger sagt så blev det fel sett till roll och lön (precis som i fallet Tedenby).
Kan Brännan hitta en stabil nivå, och en roll precis som Diabolics beskriver, då kan han bli en viktig del av HV:s framtida bygge. En ny Liket vore fantastiskt.
Brännan känns perfekt för en 3 kedja. Sen vid skador kan han göra inhopp längre upp.
Men är han värd samma lön som han har idag? Är hans kärlek till klubben som han beskriver i sin intervju att acceptera en lägre lön? Jag hoppas det. För jag kan se en framtid för honom här.
Det som talar emot är att han trots allt bara är 27 år. Han har fortfarande många år kvar i sin karriär där han kan tjäna pengar. Den här typen av spelare, som plötsligt nått en ny högre platå brukar sällan nöja sig. De går vidare till utlandet (Finland eller Tyskland) för att tjäna pengar, och blir kvar där ett antal år innan de vänder hemåt igen. Jag kan exempelvis tänka mig att så blir fallet med OSL om han inte höjer sig den här säsongen (om nu inte någon annan SHL-klubb är intresserad).
Det som dock talar för att Brännan faktiskt kan tänka sig en lägre lön är ju att han verkar trivas och bryr sig om föreningen. Han vände trots allt hem, delvis på grund av familjeskäl (om jag inte helt missminner mig). Och då kan det ju nu när han väl är hemma vara precis det han behöver för att kickstarta sin karriär igen, att få vara i en trygg miljö. Jag hoppas på det senare. För helt ärligt tror jag inte, och det oavsett om han höjer sig, att det kommer finnas tillräckligt med skäl för Liljander att förlänga till samma lön och roll efter säsongen.
Jag tycker att Brännström alltid varit överskattad. Jag vill vara tydlig att jag inte väger in hans kärlek till HV med det påståendet. Vad hade han? En bra höst i Luleå ena året?
Som folk redan varit inne på. Han värvades för fel roll, för fel peng som så många andra rekryteringar dom senaste säsongerna. Får han rätt roll och rätt lön så kommer det gå bättre för honom.
Tycker Brännström var ännu svagare i egen zon än i offensiv zon ifjol. Mycket markeringsmissar…Skulle bli väldigt förvånad om han växer ut till en defensiv klippa som fjärdecenter, men han får gärna överraska mig.