Tråden om #17 Isac Brännström

Jag har heller inte sett det, men han blev uttagen till landslaget så något bra bör han ha gjort.

Självklart gjorde han/de något bra. Men jag vet inte själv vad det var. Jag såg bara luleå när de mötte HV och jag kan inte minnas att jag såg något som stack ut så mycket, från det jag sett innan eller efter hans luleå-tid. Jag hoppas han kan vara en stabil lirare i vårt lag nu med men jag tror det har mer med att göra om vi får till ett spel som passar hans stil, än att han själv höjer sig.

Så jag flyttar allt detta snack, ty det handlar bara om Brännström, till hans tråd.

3 gillningar

Han har kanske precis som många andra forwards saknat stabila centrar…

Det ganska endimensionella spel han lagt sig till med, som var framgångsrikt när det varierades med annat och när inte hela ligan hade läst det helt - måste kompletteras kommande säsong.

Att varje gång såsa fram till pucken för att vänta in en offensiv tackling på första motståndare är bara något som funkar om man gör det sällan och överraskande.

Jag hoppas att Isac får en bra start i höst i den nya omgivningen - för han har bra tempoväxlingar och mycket spel i sig.

Tror det har mycket att göra med självförtroende oxå. Hv har varit så jäkla dåliga i flera år nu så det känns som spelarna är rädda för att göra “fel-beslut” hela tiden. När han spelade i Luleå så behövde han inte känna den pressen då dem hade ett mycket bättre grundspel. Så hoppas vi kan få se en liknande Isac om vi sätter grundspelet, men har väl inga höga förhoppning med det egentligen :sweat_smile:

2 gillningar

Kan säkert bli en bra fjärdekedje-spelare om han får ta den rollen över en längre tid. Men det är inte direkt vad han värvades för, och troligen inte vad hans kontrakt speglar. Ska det förlängas så måste han i så fall ner i lön. Samtidigt är det trist, eftersom Brännström troligen är en av de mer klubblojala spelarna som finns under kontrakt idag. Man vill inte bli av med för många av dessa.
Hoppas han höjer sig under den kommande säsongen, helt enkelt!

1 gillning
  • Hur många poäng gör Isac Brännström 25/26
  • 0-15
  • 15-30
  • 39-45
  • 46+
0 röster

Bra intervju med Isac i JP

Tro de eller ej, även han ”hyllar” Anton.

1 gillning

Förvånad? Nej. Vad ska dem göra då? Ja dem kan såga sin coach men det hör inte till vanligheterna.

Kan vi inte bara som @TimpanHV71 hänvisade oss till att låta tiden ha sin gång. Jag har haft mina inlägg och åsikter men nu är det tomt, man orkar inte längre. Majoriteten här inne vet nog vad vi har varandra.

2 gillningar

Oj. Han kunde valt att inte nämna Anton överhuvudtaget.

8 gillningar

Han vill ha speltid = Hylla coachen, bygga relation.

1 gillning

Alltså. Det anmärkningsvärda hade väl varit om han toksågat Blomman?

Att hylla tränaren gör spelare i parti och minut, i alla lag. Det säger egentligen ingenting om någonting.

Jag menar, vi har gått skit sedan vi gick upp. Vi har ändå läst om spelare som under säsong (framför allt inför säsong) hyllat spelsystem, lagsammanhållningen och tränare.

Det hör till.

Och ja, angående det Andersson skriver, just nu tror jag inte det ligger i Brännans intresse att bränna sina broar till tränarstaben…

2 gillningar

Vill ha speltid= spela bättre?

Självklart, därmed inte sagt att man inte vill ha en bra relation från start så att säga.

Nä det är sant.

Han var ju med redan ifjol så han har ju redan en relation till AB. Hade varit väldigt enkelt att inte namnge nån alls, men kanske är det helt enkelt så att han gillar AB som tränare? Helt orimligt är det ju inte att det kan vara så också.

1 gillning

Nä inte alls orimligt. Finns ju givetvis spelare som gillar AB.

Nu har jag inte läst intervjun, men oftast finns det en ledande fråga eller något, innan folk säger saker om andra. Dessutom är det inte alltid journalisterna lägger till den omständigheten, utan väljer enbart att lyfta in ett citat, vilket då kan göra att det ser ut som om någon kommenterar något spontant, när så inte är fallet.

2 gillningar

Så kan det absolut vara. Sen om det är mer troligt än att han tycker enligt citat låter jag vara osagt.

min kommentar var appropå att han inte hade behövt namnge någon… det kanske inte fanns något val… ledande fråga etc.