Tråden om #17 Isac Brännström

La någon märke till intervjun med isac mer än ja, frågan om allt är 100 även utanför? Jag fick den känslan iallafall… var inte med alls?

1 gillning

Var han inte nybliven pappa? Kanske har det tufft i sitt liv utanför hockeyn

Dags för bänken. Sätt honom 5 matcher, kör extra med Beech. Börja om.

1 gillning

Jo precis. Måste va nåt sånt. Rent generellt är min bestämda killgissning att det är vanligt att nyblivna föräldrar går ner rejält i sin prestation. Men i detta fall känns det som nåt extra som skaver. Var lite sorgligt o se honom i den intervjun. Kämpa Isac! :white_heart::yellow_heart::blue_heart:

2 gillningar

Nä jag håller med, han kändes halvt borta. Nästan lite läskigt. Sen samlade han sig o kunde svara på sista frågan i alla fall.

Isac Brännström har alltså -14. Hur är det ens möjligt? Vad har hänt med Brännström? Redan Lenc har +5 som jämförelse.

Men detta är ju ett generellt problem överlag, gäller inte bara Isac. Det är inte många tänkbara toppspelare som presterat, tvärtom. Dom flesta har underpresterat. Är väl bara Strålman och Lenc som levererat som tänkt. Typ 85% av spelarna måste höja sig.

Glömde OSL, han har överraskat positivt.

1 gillning

Saxat från JP

Vad är det som inte riktigt har stämt för dig?

– Jag vet faktiskt inte men det är ju som natt och dag om man jämför med förra säsongen i Luleå.

– Men jag försöker jobba på det genom att kolla videor, titta på vad jag gjorde bra förra året och så där och försöka bygga något därifrån. De två senaste matcherna tycker jag personligen att det har känts bättre men det är mycket kvar innan jag är där jag vill vara. Det är bara att jobba hårt.

Jag vet inte om han ska titta så mycket bakåt på gamla videos från förra året i ett annat lag ?
Vad tycker ni?

1 gillning

Tror ’alla medel’ är bra för att hitta rätt. Att kolla gamla klipp är nog inte hans första åtgärd.

2 gillningar

Det är en bra teknik när man inte har en positiv arbetsmiljö att titta tillbaka på gamla goda insatser och sedan hur man kan använda det idag.

Pågår forskning inom sjukvården på en typ av feedforward där man först blickar bakåt för att hitta positiva exempel när det fungerat bra på jobbet och sedan hur man kan använda det för att ändra sitt agerande framåt. Anledningen är att klimatet inom vården kan vara tufft med hög arbetsbelastning, mycket tillfällig personal och patienter som dör i onödan på grund av missförstånd och resursbrist. Det är svårt att hitta något positivt att bygga på i en så destruktiv miljö där man mest försöker släcka bränder och minska skadan. Då är denna typ av alternativ feedforward en sak att testa. Jag jobbar inte inom sjukvården men har testat den på ledare i olika miljöer och på bara 5-10 minuter kan de snabbt hitta starka upplevelser och bra saker de gjort tidigare som de kan “återanvända.” Kan inte säga att det fungerar 100% för det har jag inte belägg för, men övningen får väldigt positiv respons och när vi samlas för reflektion en tid efter är det många som anpassat sitt ledarskap och börjat återanvända gamla goda vanor. Ofta med positiv respons från omgivningen.

I ett dysfunktionellt lag där allt är skit som HV71 finns det inte så mycket att bygga på. Bättre att då utgå från det personliga och när man varit i en professionell miljö för att bygga upp självförtroende och orka kämpa vidare med att förändra sina vanor på och utanför isen.

3 gillningar

Poäng i fyra raka nu, han börjar mer och mer likna den Brännström vi vill att han ska vara!:smile:

4 gillningar

Även om han gjort poäng så ser det spelmässigt svagt ut med tanke på att han spelade i landslaget. Han såg bättre ut i början på säsongen men fick tyvärr inte med sig målen då.

1 gillning

Absolut. Jag tror vi många, inklusive mig själv, har lite för höga tankar om Isac rent offensivt. Han har aldrig riktigt varit någon poängkung. Dock så ligger hans styrkor i det övriga spelet. Ett väldigt stabilt komplement till våra mer offensiva spelare så som AP och OSL. Kunna täcka upp, och skapa ytor för dom men samtidigt vara med att lira framåt. Jag tycker dock att han har en bit kvar i det spelet men förhoppningsvis så vänder det.

Sanny Lindström har tagit ut Brännström (och Borgström) i veckans lag!
Två av tre forwards från HV.
Kul för Brännström att det har börjat fungera lite bättre och att han får cred för det.

8 gillningar

Tycker senaste matchen var bästa på länge från Brännström. Skapade mest av alla på egen hand och verkar hittat lite kemi med nättinen.
Rev o slet och vann puckar överallt.

5 gillningar

Straffen var dock bedrövlig…

Ja och nu är han mer bekväm i intervjuerna. Ett tag var han skrämmande off.

Isac Brännström. Vilken jäkla match han gjorde denna sista match. Hoppas han spelar så hela nästa säsong.

5 gillningar

Han har mycket hockey i sig. Brännan. Bara att köra på och släppa på pressen så kommer det bli kanon nästa säsong.

1 gillning

Det var som att han upptäckte att han hade skridskor på fötterna. Nästa år kommer han vara grym.

4 gillningar