Tråden om #17 Isac Brännström

Artikel med Isac:

Jag förväntar mig att vi alla fall ska ta oss till slutspel. Sedan får vi se hur långt det bär. Det ska bli väldigt kul då det drar i gång och att få spela i Huskvarna igen

Sjuk. Hoppas han kan spela på torsdag.

Vad hände med Brännström? Sen ut i andra perioden. Spelade några byten och försvann igen?

Jag missade att han försvann igen?

Någon som kan forska lite i om Brännström har nån skada eller om han är petad? Idag spelade han oerhört lite och ser inte jättevass ut när han är inne.

1 gillning

Kanske ungen som håller han vaken om nätterna, han ser trött ut på isen.

Mot Rögle i torsdags så spelade han enbart strax över 11 minuter, samt ca 9 minuter idag, så känns som att han antingen spelar/spelat halvskadad eller helt enkelt blivit bänkad. Det sistnämnda känns, sett till Isacs dalande form, mest troligt.

Säger som alltid. Problemet med Brännström är inte Brännström själv. Problemet är att supportrar, och i synnerhet HV har alldeles för höga förväntningar på en spelare som aldrig varit en ledande SHL-spelare.

Brännström kommer bli nyttig på ett eller annat sätt. Men att värva in honom för att ta en ledande roll i en förstakedja och PP. Ja, det är det bara Nubben som gör.

Lex. Tedenby.

5 gillningar

Samma roll och utfall som i Luleå och alla, de flesta i alla fall, är nog nöjda. Tror inte många kräver mer än så faktiskt.

Plats i en av två toppkedjor och spel i PP1 eller PP2 är helt rimliga föväntningar.

Fick ju spela i Tre Kronor förra säsongen, ofta med AP och Per Lindholm och där gick det bra.

Shore väldigt lik Lindholm, just saying.

Så jag tror inte att vi ser honom som en franchisespelare, likt AP, men höga krav är helt OK.

Däremot kanske han har egna för höga förväntningar på sig själv som tynger honom eller om det är något annat som stör.

Absolut. Men ta det du skriver och skruva upp det ett varv så är vi nog närmare vad HV som förening och dess supportrar förväntade sig.

Orimligt.

Lite som att ta in en den finaste rödgran du hittat till jul, förvänta sig att det är en kungsgran och bli förvånad när den börjar barra.

Jag personligen förväntar mig att han ska prestera iallafall någorlunda likvärdigt som i Luleå. Särskilt när han får spela med spelare som AP och Shore/Borgström.
Det tycker jag inte han gör på långa vägar tyvärr. Han är långt ifrån att uppfylla även de relativt rimliga förväntningarna.

Bulan är en mästare på att kräma ut 100 % ur varje spelare i Luleå. Finns ingen som kommer undan med annat. Så man hade väl på känn att det inte skulle gå lika fantastiskt i HV där alla spelare av någon anledning går ner till 90 % kapacitet. Ska dock inte se så här illa ut. Något måste ha hänt. Var i alla fall bättre i början av säsongen

Förväntningarna inför säsongen var inte att han skulle prestera som i Luleå. Det var över 30 poäng hit och dit, slå personbästa med andra ord. I HV skulle han ta ett steg han aldrig tidigare tagit. Som vanligt när HV värvar spelare. Man tror de alltid ska leva upp till något de aldrig varit.

Om supportrarna tror det. Visst. Supportrar får väl tro och hoppas. Men att ansvariga gör den värvningen utan något skyddsnät. Det är ett problem.

Jag tror Brännström, likt Tedenby och många spelare före dem, lider av att de förväntas vara något de aldrig tidigare varit. Och ja, delvis ligger ju problemet på spelaren som kritar på kontraktet och köper in i den roll som presenteras för honom. Men framför allt ligger problemet på den som ger spelaren ifråga rollen.

Så anledningen att de spelar sämre än de gjort i andra lag innan de återkommer och alltså går BAKÅT i utvecklingen beror på att de känner för stor press på sig av HV fansen? Är det så du menar att din teori är?

1 gillning

2+4 på 17 matcher och minus 12.

Jag gillar Brännström och tycker det är bra att vi värvat hem honom men frågan är om man har lite för stora förväntningar om honom?

Jag hade själv rätt stora förväntningar på honom att han skulle få spela en hel säsong med AP men han har ju faktiskt varit ganska blek tyvärr.

Men det kanske ändrar sig. Hela laget har ju varit upp och mycket ner kontra när han spelade i Luleå där alla linor krigar gärnet under Bulan och poängproduktionen spridits ut över samtliga linor.

Det finns mer att hämta från Brännström och hoppas det vänder för honom :blush:

2 gillningar

Min bild är att han är perioder och var så även under tiden i Luleå. Det var någon säsong när han var i ledning i poängligan efter 15 match. Sedan gjorde han knappt en poäng mer.

Det som är lite oroväckande är inte bara poängen. Inledningsvis såg man hela tiden Brännström göra sin gubbe, vinna vid sarger, först in först ut ur kamperna, störta på mål och kämpa, kämpa, kämpa. I byte efter byta. Men på senare tid ser man honom knappt i matcherna.

Nej, problemet, vilket jag skrev, ligger på att Nubben värvat spelare som Brännström och Tedenby till topproller.

2 gillningar

Och betalat därefter…

Har dock inte hört att Brännström skulle ligga lika snuskigt högt i lön som Tedenby.

Tror dock att värvningen av Brännström är mycket rimligare och mycket bättre än Tedenbydealen.

Oavsett Nubbens tanke med värvningen så är Isac en stor, stor besvikelse hittills tyvärr.

1 gillning

Eftersom Brännström hade en topproll i Luleå och gjorde det bra, och dessutom fick förtroende i landslaget och spelade bra ihop med AP så förstår jag faktiskt att nubben värvar honom som en spelare för 1a eller 2a kedjan. Hans utveckling efter han lämnat HV gick ju i raketfart. Men som vi alla vet så blir ju spelare sämre i HV som standard. Och Brännströms utveckling verkar ha drabbats mer än de flesta andras.
Tedenby är en helt annan situation. Överbetald hemvändare och publikfavorit som vi alla visste att peaken var förbi och vad vi skulle få ut av. Utom nubben som trodde att det var en stjärnspelare.

Visst isac kanske inte varit så bra som vi vill och tycker.

Men ärligt talat så ska han i mitt tycke inte vara nån som dundrar in poäng.
Han ska göra de han är bäst på , vara stark i sargerna och vinna puck som han gjorde i början av säsongen.

2 gillningar