Tråden om #17 Isac Brännström

Han är så iskall så det liknar ingenting.

1 gillning

Jag tycker faktiskt Isac är vår sämsta ombytta forward senaste 10 matcherna. Det lossnar verkligen inte på något plan. Tror inte han sitter helt säkert inför nästa år.

Tycker det är konstigt men vi borde kunna få ihop en bra tredjeline med det materialet vi har som får igång brännström. Tänker Brännström/Kero/OSL… tycker inte reber gjort någon glad de senaste 10-15 matcherna vilket är fullt logiskt för en kille i hans ålder med framtiden för sig. Han kanske hade behövt hitta lite självförtroende igen i j20. blev lite offtopic nu men tanken med inlägget var hur vi ska få igång brännström igen.

Tycker absolut Reber kan få testa att inte spela center några matcher, sedan om han kamperar ihop med Isac eller OSL, det visar sig.

1 gillning

Tycker det finns otroligt mycket att hämta här. Finns så mycket styrkor i hans spel och som är en bristvara i dagens trupp. Gäller att försöka optimera hans chanser att få det och lossna för Isac. Vi behöver honom i form.

5 gillningar

Påminner om Törngren som hade en sån otrolig talang och potential men fick det aldrig att lyfta i HV. När vi åkte ner i Allsvenskan trodde jag han skulle dominera totalt, men han gjorde aldrig något större avtryck och blev istället petad i flera matcher.

1 gillning

Var verkligen Brännström så jävla kass igår mot Modo som många gör gällande här på forumet? Jag tyckte mig äntligen se lite kemi i kedjan med honom, Kero och Reber och tänkte att här har vi nog vår tredjekedja. Eller var det bara första 10 minuterna som jag minns på det viset? För när det började gå åt helvete spolade jag mest igenom och såg inte särskilt mycket sammanhängande i tredje perioden.

Ja. Bedrövlig.

Tycker nog Isac är i nivå med Teden. Klappkassa helt enkelt!

Håller helt med. Men det tycker jag iuförsej att han har varit de flesta matcher den här och förra säsongen.

Tål fan inte att se att han egentligen är 1-2 före sin gubbe i nästan varje duell, men ändå ska vänta in för att dela ut en tackling och bromsa upp spelet eller låsa sig fast i ett hörn och bli av med pucken direkt.

200 k I månaden. Hade han inte varit “en av våra egna” så hade det nog varit en rejäl diskussion härinne om att bryta även detta kontrakt efter säsongen.

Inte värt 200k någonstans. Tänkt för top 6. Jag har bänkat honom.

Denna herre är minst lika kylig som många andra i truppen. Ni vet vilka jag menar…

1 gillning

Brännström behöver få komma igång. Vi behöver honom verkligen. Frågan är hur. Tycker däremot att han bidrar fastän produktionen haltar. Han är riktigt jobbig att möta, rör sig över stora ytor, kan hålla i puck och har väldigt bra uthållighet vilket gör att han ofta kan vara kvar på isen lite längre medan övriga kedjekamraterna kan få åka och byta. Viktiga ingredienser i framförallt andraperioder när vi har långt till bytena. Inte sällan ”offrar” Brännan sig och ger kedjekamraterna chans att byta medan han lägger press. Finns ett stort hockey-iq där.

4 gillningar

Brännström är obegriplig i år. Ofta först till pucken, ofta med marginal men istället för att leta yta att spela på eller bara flytta pucken till så stannar han för att sätta in en tackling och samtidigt tappa pucken. Som resultat i bästa fall sargbök.

Kan inte nån coacha honom och säga att den varianten ska man ha som sällsynt variant, inte varje gång, det är sönderläst av motståndarna.

3 gillningar