Jag tror det är helt tvärt om, man tänker för mycket. Att saker inte faller sig logiskt och naturligt är att man tvingas tänka hela tiden. I slutändan kokar det ner i att vi är i en negativ spiral där rädslan att förlora är störe än drivet att vinna. Inte baara Brännan som är drabbad, många i HV lider av samma symptom.
Undrar om inte Brännström lämnar efter säsongen.
Kontraktet bör brytas i vilket fall som helst. Han var ingen poängkung i Luleå, men det är ändå uppenbart att man inte fått ut det man velat ur honom i HV. Varken poängmässigt eller som någon form av grundpelare i laget. Det har varit väldigt blekt på alla fronter.
Tillägg: Det kan finnas en liten poäng i att ha kvar honom i HA, visserligen.
Tråkigt att han inte fått ut mer för han har en del spetskvaliteter
när han har fått tag i pucken är det svårt att ta den från honom
Men han har inte mycket defensivt säkerhetstänk & markerar dåligt vid flera tillfällen
Det kan vara en kombination av båda. Det känns som att det är mycket som felar. Vi skulle behöva bryta det med en stor händelse. Typ att man faktiskt landar in säg 5a i serien. Chockar sig sig själva och andra. Då har man ju tagit sig dit för att man kanske och förhoppningsvis är ett bättre spelande lag. Så att det inte är något man bara gör för att sen återigen falla tillbaka. Äsch jag vet inte om det är rätt heller.
Vet inte ens om en eventuell återstart i HA skulle vara medicinen, med tanke på att beslutet med förlängningen är så nära inpå. Dvs jag menar vad säger att dem fattar de nödvändiga beslut som är tvunget för en återstart om dem kunde fatta det beslutet.
Allt är så ovisst. Jag slutar här. Det är Brännas tråd.
Börjar bli rejält less på Brännän nu, helt omotiverad och fruktansvärt felpositionerad i varje byte. Tror inte jag klarar en enda intervju till med honom…
Brännarn var bra i Luleå och gjorde väll runt 25 poäng per säsong fick ju även spela landslag.
Minns speciellt en sjuk backhand han lyckades dra upp i krysset från typ ingen vinkel alls.
Han Shinnimin och Connolly var vår första kedja sista säsongen för Brännström här. Den var riktigt bra i slutet av säsongen och var en stor del att vi inte kvala.
Gjorde 13+16 utöver ett väldigt bra jobb över hela banan och spelade dessutom i landslaget, 15 matcher. Ofta med Andre i förstakedjan.
Skicka gärna videolänken till Brännström så han får se vad han kan när han inte är helt uppgiven och gör misstag som en Hockeyettan-spelare skulle skämmas för.
Vägrar dessutom konsekvent att röra pucken utan att först göra en offensiv tackling, vilket gör att lägen och ytor förloras om och om igen. Det agerandet som var en fördel i början av karriären har blivit en enorm akilleshäl när man inte använder den smart utan är 100% förutsägbar.
Han är ju uppenbart under isen, för han har alla kvalitéer att vara en topp spelare i ligan.
Tror det är 100% en självförtroende fråga och det är ju svårt att få självförtroende när det hela tiden studsar emot.
Tror att han kan så mycket mer än han visat i HV. Med en riktig spelide och tydliga roller i ett välcoachat lag så hade han varit en bra spelare i en andra, tredjekedja. Skillnad på Bulan jämfört med de vi lyckats felrekrytera gång på gång.
Värva över Bulan och få två landslagsspelare på köpet i Engsund och Isac?
Bulan låter ni bli, skulle kännas så märkligt och fel att se honom i ett annat SHL lag ![]()
Det känns lite som Brännström ofta väljer samma val , hålla i pucken, ibland oavsett zon / läge.
Man får inte bli för lättläst.
Han har spetskvaliteter i att hålla i pucken så man förstår ju delvis varför.
Jag tycker också det är synd att han inte får ut mer av de kvaliteter man ser att han har.
Med den typen av spelare så tror jag ändå man ska fortsätta ge dem förtroende men kanske byta miljö runt om och ge honom feedback.
Utlåning tidigsre under säsongen kanske
Det accepteras i HV71 att vara dålig.
Bulan hade aldrig köpt det!
Skillnad på att vara en hård ock kravställande coach. Anton spelar hård! Bulan är hård!
Men en Bulan hade aldrig fått sätta sin fot i Hv!
Någon kan ta illa vid sig!
Är han hård? ![]()
Jag fattar inte detta runkandet om att vara hård… det har pågått här så länge detta forum funnits. det är helt omöjligt att förstå vad detta skall betyda… om man ställer följdfrågor och försöker förstå om det betyder att man skriker och beter sig eller om man straffar spelare eller liknande, ja då får man till svar att man är dum i huvudet och inte fattar… sen kommer plattityder om vad “hård” och “krav” är.
Jag skiter i vilket.
Hård = patetisk
Var inte Andreas Johansson en tränare som gick under den “hårda” skolan
om det är det som det syftas på?
Han ansågs nog “hård” och “kravställande”. Men vad det var vet vi inte mycket om, mer än att det gick åt skogen i HV. Det finns rätt mycket historier om hans metoder och vanskötsel. Vissa hävdar att det var rätt metoder. Jag är inte på den sidan. Inte efter vad jag hört och inte efter vad jag upplevde kring föreningen då.
Men diskussionen har pågått länge här, och för att knyta samman detta med Isacs situation: folk vill få det till att man kan “hårda” fram en prestation från Isac. Att man med någon form av “hårdhet” skall kunna få honom att inte vara dålig. Exakt hur man gör detta framkommer aldrig utan det blir mest plattityder som att “X skulle aldrig tillåta Isac att göra si och så”.
OK? Om man inte “tillåter”, vad betyder det? Straff? Skall Isac hängs ut inför gruppen? Sitta med dumstrut i hörnet? Köra extravarv runt rinken när de andra vilar? Vad är “hårt” i sammanhanget?
För inte kan det endast vara minskad speltid eller att hamna utanför laget? För det är väl bara vanligt coachande. Det händer ju hela tiden, det är inte att vara hård. Dock kan man göra det fel, som nu kanske, där Isac inte är värd så många minuter, ty det blir inte bra. Samtidigt, om det är ett själförtroendeproblem, hjälper det då att sitta bredvid? Då behövs det helt andra skill sets för att få igång en sådan person, gissar jag, och inte “hårdhet”.
Men, många rader har skrivits om detta här inne. Det går inte att argumentera bort vissas febläss för att åtgärda problem med att “ta i”, sprunget ur känslor av ilska.