Tråden om #18 Joakim Andersson

Ska vi gå den vägen har jag mängder med exempel som spelat i NHL men varit totalt sopkassa i Elitserien/SHL. Du kanske minns en viss herre vi hade i HV71? utan att nämna några namn

Ett lysande exempel är annars Fredrik Sjöström som vissa fick för sig skulle vara en stjärna i SHL just för att han spelat i NHL så länge.
Kolla hans statistik när han kom tillbaka till Sverige.

Jag väljer fortfarande Falk.

Edit: Ärligt talat. Falk förtjänar respekt. På den tiden var ständigt snacket om att han var seriens mest underskattade spelare. Hur kan man glömma det?

Men nästa säsong kanske Jocke kan Briljera. Han har ju spelat i NHL och Svensk Ishockey har ju aldrig varit sämre.

Som alla borde veta är ej Jocke värvad för att va poängkung och sett till säsongen fick han bra poängskörd tillslut. Han har såklart inte den lägsta lönen men inte heller den högsta samtidigt. Misstänker att han kan va 3e center i kommande upplaga och då tar Axel Holmström 2a kedjan då hans offensiv är bättre än jämfört med Jockes.

Fredrik Sjöström va ju bara sorglig att beskåda, samtidigt ingen spelare man värvar för att få massa poäng. Vet att NHL-spelare likt Bryan McCabe också vart knas men i många fall den säsongen handlar det nog om inställning också. Vi har ju haft lyckade hämtningar ala Jan Hrdina tex. Hans historik är det nog ingen som slår typ.

Well du säger att Jocke har mer kvaliter än Falk. När all statistik talar emot det. Med argumentet att han spelat i NHL. Att vara bra destruktiv spelare i NHL betyder inte att man är det på större is- Speciellt inte när man varit skadad och är slö. Sjöström spelade i en 3-4 kedja i sverige när han kom tillbaka. Han passade bättre på mindre is.
En ung falk har mer kvalité för SHL än Joakim Andersson. Byt ut falk mot Jocke och vi hade haft fler poäng. Och eftersom många här skyller på Hults värvnignar på en för att ligan är sämre. Så hade ju Falk gjort en mer poäng nu. Då hade han ju varit uppe I ljunghs poängskörd.

Så slutsatsen blir ju Falk före Andersson.

Andreas Eriksson var rätt jävla kass också i HV tröjan.
Douglas Murray var klappkass. som sagt. Det går inte att ha NHL som argument.

Kom gärna med argument varför inte Falk skulle göra det bättre än Joakim i dagens HV. Och betänk alla delar jag skrivit om kvaliten på dagens liga nu och då.
Joakim Andersson är inte bättre än Andreas Falk på stor is. Varken defensivt eller offensivt. Att Hult värvar honom till en andra kedja är fan i mig så dåligt.

förövrigt tycker jag alla som skyller hults värvningar på att ligan är sämre och att dom topp spelarna finns inte mer är ute och cyklar.

Det är ett Hult syndrom över hela det här forumet med bortförklaringar för allting. Bara för att HV71 misslyckas så är det alltid pga något utomstående.

Falk är passé, han har gått i pension.
Inge ide att leva i det förgångna, lev nu.
Om vi skall bara leva på våra gamla spelare så kan vi starta pensionärkorpen o spela där.
Falk var kung i hv när han var här. J.andersson en fullgod SHL center som är nyttig i defensiven.

Vissa nhl spelare flippar andra floppar

Du missar poängen. Du har rätt vi släpper det. Ville bara svara när det började jämföras mellan falk och andersson

Hoppas att man jobbar för en förlängning med Jocke. En väldigt viktigt spelare för laget som bidrar både framåt och bakåt. Plus att han har pondus och respekt med sig. En spelare för stommen.

Håller helt med. HVs bästa center med massor av erfarenhet trots att han endast är 30.

Jag hittar ingenting om påföljd efter matchstraffet.
Betyder det att han inte ens skall upp för bedömning i lotterinämnden? Någon som har koll?

Enligt protokollet läste jag att han fick game och då krävs det att han blir anmäld för att lotterinämnden ska ta upp det.

Jag tyckte han var en av våra bästa forwards under inledningen av säsongen men senaste tiden tycker jag att han varit väldigt blek. Måste varit Ikonen som gjorde honom bra. :wink:

Jocke under säsong1 va riktigt bra och även som du sa i början av säsong2, tycker ändå att han steppat upp lite nu på senare tid. Lär ej bli någon förlängning men ändå gjort mycket bra under sin tid i HV.

Han är fortfarande bra i BP och defensiva situationer, tycker hans offensiv inte är så inponerande, men sen är hans roll defensiv också med mycket BP etc. Han sköter sig helt ok som 3 - 4 center med defensivt ansvar

Så sant, är ju typ seriens överlägset bästa 4e center kan man lugnt säga.

Tveksam när du värvades, besviken när du drar. Lycka till Jocke!

Oerhört pålitlig spelade och kommer saknas för när han var på isen så var man trygg!

Ny klubb för Joakim blir KooKoo i finska ligan.
Kontraktet är på ett år.
sportbloggare.com/dragskott/kla … Ve9ydo3OQo