Tråden om #18 Joakim Andersson

Välkommen Joakim
hv71.se/artikel/rq5majg3l-3 … -andersson

Hoppas han kan vara skadefri, är han det så kan detta vara en klassvärvning! Kanske ingen poängmaskin men jobbar hårt och är bra defensivt.
Sett många red wings matcher och gillar verkligen hans spelstil! Välkommen!!

Mycket bra värvning av Hult-igen! Bra ålder, mycket erfarenhet och gör ca 0,5 p per match. Jag tror han är tänkt som tredje center (förutsatt att inte Ulla spelar vinge då är han andra).

Vi kommer ha en ramstark center uppställning nästa säsong vilket ger möjligheter till olika alternativ om det skulle låsa sig i någon kedja. Dessutom skapar detta en bredd som gör oss mindre skadekänsliga.

Jag förväntar mig ingen poängkung utan en klok center som gör sina vingar bättre och är en erkänt skicklig i bp. Bara att hoppas att han är hel men det känns som att HV borde ha gjort sin hemläxa gällande honom.

Hittills är Silly 5+

Sticker ut näbben och vet inget om Joakim. Pinnigt berättade båda barnen. Hmm…

Däremot gillar jag HVs modell - värvar utvecklingsbara och talangfulla lirare, till en minimal bråkdel lönemässigt av en s.k spets.

Tack Hult och Davidsson.

Riktigt bra spelsinne. Rätt långsam på rören. Duktig tvåvägs. Men billig? Topplön i Örebro och ryktet på stan(Örebro) säger att löneanspråket var fortsatt väldigt högt. Förutsätter att man vart noggranna med läkarundersökningen. Frisk och skadefri en soldid värvning som jag tror har alla förutsättningar att kunna överraska många positivt :slight_smile:

Du är ironisk va? Jocke har X antal säsonger i NHL bakom sig. Sista tre säsongerna har han knappt spelat. Utvecklingsbar och talangfull? Absolut men han är ändå 29 bast.

Billig? Knappast.

Det är ingen poängspruta vi värvat. Han är inte speciellt snabb på grillerna. Lär vara ganska dyr. Ledaregenskaper, visst. Men vad mer?
Sex säsonger i Detroits organisation, varav de sista tre i Wings. Dålig poängproduktion och har inte mäktat med en hel säsong utan skador.
Är extremt kluven till den här värvningen.

Välkommen till klubben Joakim och upp till bevis.

Nej, inte ironisk. Visste inget om duden och kan ju inte hålla reda på allt.
Nästa gång skickas ett PM till dig för att säkerhetsställa korrekt information :wink:

Sen vill jag veta din åsikt om eventuella nya regler om tippet.

Bra förhandlat om det stämmer att lönen är baserad på prestation och att han är skadefri. De länk:
rakapuckar.com/blog/olPrqDPdqDYGzag

Som jag ser det en väldigt intressant värvning. Hög kapacitet onekligen och med honom har vi en väldigt intressant uppsättning centrar till kommande säsong.

Han var ordinarie i Detroit för inte allt för länge sedan under flera säsonger. Det säger väl bara det en del?
Jag utgår ifrån att man har en bra bild kring hans höftskada för ngt år sedan. Knappast så man gör en chansning här.

Bra jobbat Hult återigen!

Nu är kanske jag kanske ensam om denna åsikt, men de va riktigt kul och se Jocke i senaste matchen mot Lakers. Som när han i 3e visar stor kämparglöd trots på väg att tappa pucken men lyckas ändå fånga in den och döda värdefull tid när Lakers ligger på för att göra 3-3. Som tidigare sagt så är de ingen poängkung men har ändå fint spelsinne och kan lägga fin passningar som öppnar läge för sina kedjekamrater som är mer produktiva, tex när Thuresson avlossar sitt skott strax över iffån öppet läge i slottet.

Jag håller helt med dig. Brutal igår i arbetet både med och framförallt utan puck.

Dethär är ren o skär mellanmjölk måste jag säga.

Ska definitvt inte vara 2 center i vår uppställning. Det håller inte om vi ska vara ett topp 4 lag. No way.

Klart att Andersson gör vissa misstag och kan hålla med om att jag hellre har en Hrdina-typ som andrecenter. Men jag vill absolut ha kvar Andersson i HV! Tycker han är otroligt nyttig med en stor arbetskapacitet och oftast bra passningsspel. Dom som inte ser kvalitén i Andersson har jag själv inte så mycket till övers för eftersom såna ofta inte har så bra koll på spelet ishockey.

Ingen spelare man kan förvänta sig 40p+ ifrån, men oerhört stabil 2vägs-center i mina ögon som inte tummar på det defensiva arbetet. Vet inte hur många gånger man sett honom kämpa tillbaka till defensiv zon för att förhindra omställningar.

I och med att han ser ut att bli 3e-center och kanske tom. 4e så tycker jag absolut vi bör behålla honom.

Minns att Hult fick mycket skit i somras pga Anderssons skadehistorik men har ju visat sig hålla.
Ingen direkt spets framåt men håller med ovanstående om hans slit i defensiven.
Gillar honom kort och gott.

Andreas Falk slet också grymt i defensiven. Det gjorde aldrig honom till en 2a center i HV71.
Johan Hult när han själv var aktiv var också en utpräglad defensiv center. Totalt uddlös offensivt.
Han gillar väl liknande spelartyper. Mellanmjölk som sagt!

Joakim Andersson besitter högre klass än Andreas Falk, samtidigt på den tiden hade HV 2 utpräglat offensiva kedjor och där skulle han inte spela hur gärna man velat eller tycker bra om honom.

??? Anderas Falk gjorde många mer poäng än Joakim Andesson. På den tiden, då så många här inne påstår var en bättre liga. Så hur kan du komma fram till den slutsatsen?
Ligan har ju blivit sååå mycket sämre än Stillmans tid. Så det betyder ju att Falk är flera gånger bättre.
Falk har gjort 11 poäng i ett slutspel på 18 matcher.
Den högklassige Joakim Andersson har som mest gjort 3 poäng i ett slutspel. Och glöm inte nu att ligan har blivit sämre sedan Stillmans tid!
Det är jätteviktigt! KHL NLA tar ALLT bra ALLT.

Hade tagit Falk 08-09 före Joakim Andersson alla dagar i veckan.
Kom igen nu. Ligan var ju dubbelt så bra på den tiden. Minst!
Andreas Falk 08-09 Hade varit en första center i HV den här säsongen. :unamused:

Om nu Falk är bättre än Jocke, hur kommer de sig att Falk enda utlandsäventyr vart Tyskland efter HV medan Jocke lirat NHL? Må hända att svensk ligahockey har blivit sämre men NHL avsevärt bättre istället vill jag nog påstå faktiskt.