Hoppas inte. Tycker han gick in och gjorde en riktigt stabil insats igår. Han såg ut som ifjol.
Maalahtis spelsinne, klubbeteknik och skridskoåkning… det är helt bedrövligt dåligt! Spelar fast sig konstant, har SHL’s sämsta uppspel, gör allt lite för långsamt hela tiden. Hur kan man tycka att han är tillräckligt bra för att starta på sex backar?
Han har spelat upp sig på sistone. Nu såg jag inte matchen igår, men den senaste tiden har han gjort det bra, i paritet med hur det såg ut i våras.
Tycker Sjöholm är sämre just nu. Han spelar konstant fast sig, men vi behöver få tillbaka seppälä.
Agree, nästan så Sjöholm gör Maalahti sämre just nu. Men de behöver säras på, helt klart.
Har för mig att Sjöholm sagt att han inte gillar att spela med Maalahti så förstår inte varför man envisas att spela dessa två ihop
Jag har svårt att tro att man säger så. Men de två tillsammans utgör inget bra backpar. Maalahti gjorde det bra i slutet av förra säsongen ihop med Kaski.
Tycker det vore värt att pröva Kaski ihop med Maalahti igen och Sjöholm ihop med Fransson.
Ja, de backparen skulle nog inte göra bort sig.
Sjöholm/Fransson kanske känns lite för orutinerade för att paras ihop, men tycker absolut det bör testas
Med Sjöholm vet man vad man får. Spelar alltid hårt, smäller när han kan. Stoppar alltid upp anfallaren som kommer in på kanten. Däremot så behöver han en spelskicklig backpartner för att fungera optimalt och det är inte Maalahti.
Sjöholm med Fransson kan vara extremt lyckat. Precis som Sjöholm och Andrae förra säsongen. En spelskicklig back med en tuff defensiv back.
Han är bra på att tacklas rent objektivt, absolut. Dock kan man inte lasta mahlahti för att han systematiskt passar fel och är för långsam i egen zon, vilket gjort att vi fastnat gång på gång. Mot Luleå hade han två chanser att rensa pucken då han hade den under kontroll, men misslyckades kapitalt. Konsekvensen blev att Luleå tryckte på, vilket resulterade i att omark kvitterade. Skulle säga att mahlahti inte är bra, men Sjöholm är vår sämsta back just nu, däremot är Sjöholm fantastisk när han är som bäst, men han är långt ifrån sin normala nivå just nu.
Kalle hade inte spelat om 55 var hel
Han hade mest speltid av alla i HV igår, 22.30 min! Från att gå från sjundeback till mest speltid i hela laget, det är bra jobbat.
Många långa byten då man inte kom ur egen zon
Wow! Vilken pass han slog idag!
Kalle Keskinen.
Kalle har haft en tuff säsong helt klart, har inte klickat som det ska.
Senaste matcherna så har han spelat jävligt bra dock, jag hoppas verkligen att han har hittat sin form och fortsätter såhär. En Kalle på topp är en Kalle som klart ska vara med i HV.
Han har fått spela väldigt mycket i viktiga defensiva situationer när målet ska fredas och gjort det väldigt bra.