Sen så var han br de matcher han spelade i vintras, så baserat på det var det ett rätt beslut att ta in honom på nytt kontrakt
Maalahti har och har haft enorma problem den här säsongen. Här borde man verkligen överväga att riva kontraktet omgående.
men Nubben köpte ju ut han det går ju inte
Tror han ryker snart, verkar ha hamnat i Lindboms / Pelles frysbox nu ( med all rätt ).
Tycker vi kan ha tålamod med Kalle. Han är 7:e back medan Fransson spelar sig i storform.
Hela laget är knäckt av Montén, tycker i princip att alla spelare förtjänar en andra och tredje chans.
Håller med. Kalle presterade väldigt bra under Lindbom förra året. Jag är också benägen att ge folk fler chanser nu med ny tränare och ett system som börjar sätta sig. Men just nu handlar det om att spela de hetaste, minimera misstagen till de lägsta.
Hoppas Kalle kommer in i truppen snart och gör det bra!
Tycker som Timpan( för en gång skull😉)riv kontraktet. Plocka sen tillbaka favoriten Nichlas ”torped” Torp omgående.
Vad tycker övriga?
Torp i all ära, men nej tack. Han håller inte SHL-mått längre så varför slösa pengar på en göbb när man kan ta in en lovande junior för samma pris som dessutom har potential att bli bättre.
Kalle kan nog lämna för hemgång till Finland, MEN Torp hänger ej med i SHL i stora hela skulle jag vilja påstå. Trots allt 35år i vår och så, MEN ingen kan klaga på hans klubbhjärta.
Tänker om vi nu som mer stabilt lag skulle ge Olle chans som 7e back och då avlasta där de behövs inledningsvis.
Kalle lär passa bra mycket bättre under Lindboms spel än under Montén. Tycker absolut han är värd att visa upp sitt spel under förutsättningarna som råder nu. Han bör vara tillräckligt bra för att vara med och kriga om plats som 6:e-back även om jag tycker de backpar vi ställde upp med igår är klockrena och väl balanserade. Vi behöver Kalle och hans friss i truppen när skador uppstår.
Är kalle skadad ? Vad för skada?
Nej han var väl extraback igår?
Ja det var han.
Vi behöver en extraback. Kalle är en helt ok extraback. Fransson kan komma in när tiden är mogen. Dessutom tror jag Kalle kan fungera bra i vårt nya spelsystem.
Exakt. Han var ju ganska stabil förra säsongen när han kom in. Med dagens styre kommer han nog bli viktig.
Precis. Han var väldigt bra i sin roll under Lindbom förra säsongen, det var ju därför både HV-ledningen och många av oss fans ville ha kvar honom.
Känns som det kommer behövas lite vila för Kalle…
Han är stenhård. Det där berör inte Kalle.
Känns väl lite som ett ärende för disciplinnämnden???