Tråden om #19 David Ullström

01/02 enligt HV:s hemsida så hade Johansson nummer 19. Alltså innan han stack till USA. Tjärnqvist hade samma nummer. Blev tvek, men en googling visade att hemsidan talar sanning :smiley:

Min poäng kvarstår. Jag tror inte på spöken. MEN. Snälla, låt aldrig en HV-spelare bära det numret igen.

Jahaa, du menade då. Trodde du menade när han återvände hem… My bad :laughing:

Även om han ej vart klasslirare, Tuppen gjorde helt okej insats och han har haft 19 :smiley:

Gillade Fredriksson. Men han skar sig väl illa på en skridsko sin sista säsong och missade resten av säsongen.

Rest my case :wink:

Vill verkligen se Ulla, för det första komma tillbaka, för det andra göra succé. Men det här jävla numret på ryggen stör.

Något nytt kring Ulla???
Är han på G??

Undrar också om någon vet/sett/hört något gällande Ullström?

Känns som en riktig superstar med allsvenska mått mätt. Hoppas allt går enligt plan…

Ingen som hört något ???
När kan han vara redo ???

Det finns inget förväntat datum för comeback.

Kollar man på Aftonbladets målservice så står det att Ullström gjorde en assist i matchen mot Modo, det kan inte stämma eller??

Nej, stämmer inte. Nybeck och Ytterell hade assist.

Lite Chuck Norris-varning på Ullström.
I allsvenska är Ullström så bra att kan göra assist utan att ens delta. Säger en hel del om denna skitliga…hoppas vi går upp iår alltså.

Saxat från JP
Ullström med på gemensamma isträningen: ”Stressar inte”

Det har snart gått ett halvår sedan David Ullström genomgick sin höftoperation.
Nu tar HV-forwarden små steg mot comebacken och på torsdagen var det premiär – gemensam isträning med övriga i laget.
– Lite roligare än att åka omkring själv, konstaterar en pustande Ullström efter passet.

David Ullström gjorde sin första gemensamma isträning med HV71 efter sin höftoperation.
Med nummer 19 på ryggen gled David Ullström omkring på HV71:s torsdagsträning, deltog i alla övningar och såg ut att trivas som fisken i vattnet.
–Ja, det var första gången jag körde med de övriga. Det var lite oplanerat men jag fick frågan i morse om jag ville vara med eftersom det handlade om ett lugnare pass, en genomkörare efter onsdagens match. Jag har skejtat i ett par veckor men det här är lite roligare än att åka omkring själv. Jag har lite problem i starten men när jag väl får upp farten går det bra, säger han.

Hur känns det i höften?
– Jo, men det känns bra. Om du hade frågat mig för ett halvår sedan hade jag nog i och för sig trott att jag skulle vara längre fram nu men jag har gjort allt jag har kunnat och det är som det är. Det är ändå en muskel som har skurits itu och det är klart att det tar tid.

Finns det någon tidsplan för när det kan bli aktuellt med comeback?
– Nej, vi har ingen tidsplan alls och stressar inte framåt. Det heter ju att jag ska vara fullt återställd nu efter sex månader men det som återstår är att bygga upp musklerna runt omkring och att komma ikapp fysiskt när det gäller kondition och explosivitet. Och man märker att det finns en del att jobba med vad gäller puckhantering också. Jag har ju aldrig haft ett så här långt break tidigare i karriären.

– Jag är långt efter fysiskt och har långt kvar till en comeback. Jag är i början av min sommarträningsfas, kan man säga. Ibland är det två steg fram och ett steg bak när man har gått på för hårt men det känns ändå bra och i dag var det kul att vara med och känna på pucken med de andra.

Det närmar sig en comeback! Enligt JP tränar han för fullt med laget men är inte redo ännu för spel. Ojoj vad jag längtar efter att få se Ullström skrinna in till HV-låten och får den kärlek han förtjänar.

Kan du länka tack. Hittar inte.

Står i JP:s artikel inför matchen imorgon, under rubriken ”Läget i HV71”.

https://www.jp.se/2021-12-07/hv-tranarens-besked–stjarnan-spelklar-till-toppmotet-inga-tveksamheter

Nån som vet status? Ulla var i gång och tränade fullt med laget för några veckor sedan. Fick han nåt bakslag?

Ingen info nånstans kring Ullas status. Märkligt. Det var ju nära comeback innan jul enligt forummedlem som sett träningen.

Utan att ha vetskap om aktuell status på Ullström kan jag säga det här: operationen han gjorde var stor. Tekniken man använde är inte godkänd i Sverige, så Ulla opererades i Tyskland. Man var nöjda med resultatet men rehab efter en så omfattande operation tar tid. Att bygga upp muskler och annan kringliggande vävnad tar tid, och man måste låta det ta tid. Minsta stress kan ge ordentliga bakslag.
Ulla vill känna sig 100% innan han ens kan börja fundera på comeback, och inte ens då vet man om han håller.

Vi får se hur det går.

Snälla du, tagga ner lite. Ullström spelar när han är spelklar och man kommer inte chansa med honom i förtid. Hans typ av rehabilitering tar tid och är svår att sätta en tidsgräns på.

Kanske ot, men vad var problemet med höften och vilken teknik användes?
Vet du mer?