Ingen Hansson med på träningen i dag? Gled in på line upen, men sen såg jag honom inte mer. Har även han gjort något invasivt under sommaren?
Skadade axeln i Karlsborg vad jag fått till mig
Under militärövningen
Då vart det redan backbrist.
Du skojar?
Hoppas du har en plan för detta, Johan Hult.
Kan vi ta det lite lugnt kanske…
Det är bara i HV man blir skadad under teambuilding
Kanske det. Axelskador är dock oftast ganska svåra.
Tycker för övrigt att backsidan ser lite klen ut även med Hansson.
Hade inte varit fel med en till enligt mig.
Men vi vet ingenting än. Han kanske kör som vanligt i övermorgon. Vi kan nog garantera att fler kommer missa träningspass under försäsongen. Innan vi har minsta info kanske vi kan sitta lite lugnt i båten.
Jag vill också har förstärkning på backsidan, för den delen. Har inget med det att göra.
hv skador tar alltid längre tid att läka? borta hel hösten?
Så var har fler än medeltalet 2.8 skadade redan.
Det börjar bra.
Tunnare trupp med.
Skål.
Glaset är tomt igen.
Om vi inte ska måla fan på väggen kan vi ju ändå hoppas att såna här småsaker gör att Hult får upp ögonen för hur skört lagbygget är.
Nu har ju varken han själv eller hans föregångare visat prov på förmågan att vara förutseende i sådana här lägen. Men ändå. Vi kan hoppas det här ger lite eld i baken på Hult, även om Hansson nu är tillbaka redan imorgonbitti.
HV. Har. Inte. Råd. Med. Skador. I. År. Heller.
Killen verkar ju vara gjord av glas. Om detta stämmer. Herregud. Missade stora delar av försässen förra året med tanke på skada. Nj ör vi alltså kanske där igen. Med en skada.
![]()
![]()
Hansson har haft axelskada innan och bör i princip alltid göra prehab för att undvika skador. Jag fattar inte varför han är involverad i en teambuilding som kan leda till en axelskada. Han är alldeles för gammal för sånt och borde i princip göra styrke- och stabilitetstest för axeln löpande.
Nu är han åtminstone vår minst viktiga back men gubben borde ha vett att hoppa över riskabla rörelser.
Att Hatakka är lika hållbar som Iittala är ju aningen oroväckande.
Är det bekräftat att han är skadad då? Isåfall har vi hansson, annborn out. Malte g fortfarande osäkert. Hult, du måste fan agera!
Bekräftat överkroppsskadad enl JP. Det här håller inte.
SUCK.
Hoppas på snabbt återfrisknande så han är tillbaka och hinner bli redo inför premiären.
Edit: Läser i JP att han “fick en känning för några dagar sedan” (någon här på forumet hade inside på att något skedde i Karlsborg?) och kommer vara borta någon vecka. Man har goda förhoppningar att han är i spel innan augusti är över.
ser framför mig han spelar sista träningsmatchen får bakslag och operation borta hela säsongen. Hult tycker bredden är tillräckligt vi har ju Blanar
Ser också detta framför mig..
Tillbaka inom ett par veckor?
Borde innebära Malte och Lagerberg högre upp i hierarkin nu på försäsongen