Missade också årtalet. Men trodde det var satir. Typ som om jag hade skrivit “Oj, Hansson tillbaka? Det kom som en blixt från klar himmel?!?!”
On topic: Kör vi, Hansson! Ute i världen är det 2025, i SHL är det 2017.
Missade också årtalet. Men trodde det var satir. Typ som om jag hade skrivit “Oj, Hansson tillbaka? Det kom som en blixt från klar himmel?!?!”
On topic: Kör vi, Hansson! Ute i världen är det 2025, i SHL är det 2017.
Hoppas detta blir bra. Spontant känns det bra med en back ryggrad som består av tre svenska spelare runt 30 år som spelar landskamper varje säsong i Borgman, Alsing och Hansson. Plus kanske Hatakka om han är så bra som scouting rapporterna säger. Rindell känns low risk (pga att Lif står för en del av kostnaden) high reward. Day (om han blir kvar) floppar eller flippar sin andra säsong i SHL. Fransson har en enorm talang och har möjligheten att bli en ny Andrae light. Annborn jättetalang och Hallquist gör inte bort sig på SHL nivå även om HA är bra för hans utveckling denna säsong. Lagerberg förstår jag inte alls, värvad för att sitta på läktaren?
Fy fan, på riktigt, jag klarar inte se ett klipp med isen nerdränkt i reklam. (Inget mot dig utan kapitalismen, haha) Måtte det aldrig bli så illa i Sverige. Tar allt fokus från spelet och att följa pucken. Svårt nog som det är i SHL men detta…
Ironiskt nog är ju ligan i världens mest kapitalistiska land den i särklass grafiskt cleanaste, de vet verkligen hur man håller otroligt hög nivå på ställ och rink där borta i staterna. Men det är väldigt off topic…
Kul att Hansson är tillbaka. Minns hobom som jäkligt bra förra sejouren men hamnade tyvärr lite i skymundan i en otrolig backsida. Hoppas han är revanschsugen. Tror detta blir bra.
Precis. Hela systemet med draft är ju också på ett sätt väldigt icke-kapitalistiskt. Typ alla nordamerikanska hockeyfans fick panik när klubbarna började ha en lite reklamlogga på hjälmarna för att de var rädda för att det skulle bli mer än så. Lite ironiskt också att vissa av dessa supportrar troligen är folk som anser att all form av statlig verksamhet är kommunism(om man får vara fördomsfull)
Hehe, men de är noga med sin produkt, att den ska sälja bra. Och draften är ju för att alla klubbar ska kunna ha chansen att vinna då det krävs för att fansen ska orka bry sig (då det genuina supporterskapet saknas i alla fall i USA - knappast i Toronto haha). Olika varianter på kapitalism.
Nåväl. Kul med Hansson. Tänk 10 år sen han kom. Hoppas det blir riktigt bra det här. När han får spela på cleanare is
![]()
”– Sedan kommer känslan vara lite konstig att jag, som 30-åring, tillhör de äldsta i laget. Jag såg att HV71 hade yngst medelålder av alla SHL-lag så här långt.”
Hansson i intervjun med jp. ”HV71 hade yngst medelålder av alla shl-lag så här långt”
Just meningen så här långt. Något mer rutinerat påväg in eller är det bara en annan som överläser? För denna trupp borde väl vara den man går in i säsongen med rent krasst?
Förstår hur du tänker, men han kanske också menar att det kan påverkas av eventuella värvningar som övriga lag gör innan säsongsstarten? Vet inte om Hv kommit längre med truppen än andra lag, men kan ju vara något annat lag som värvar ungt och sänker sin medelålder.
Eller så tänkte han inte på hur han formulerade sig.
Kan ju vara så med. Troligen är det ju inget utan truppen är den som ska starta
Trevlig intervju. Kul att han lyfter upp gamla kulturbärare och hur de satte standarden för hur man beter sig i HV!
Det verkar vara tydligt att just kravbilden ska upp med hjälp av dessa erfarna spelare, att den med andra ord har saknats under lång tid, vad man nu menar med kravbild…
Att ställa krav är säkert nyttigt och helt nödvändigt, men det måste väl framförallt vara lusten som måste fram? Det lustfyllda i att vilja prestera, våga göra det lilla extra och att få ta på sig just HV-tröjan.
Lusten tycker jag har sett ut att ha saknats en längre tid och att Blomman i båset dessvärre inte lyckats skapa det under säsong 1. Kanske behövs det mer informellt ledarskap på isen för att det ska nå ut och att det är vad Borgman, Hansson m.fl. förväntas skapa?
Man kan ha ‘lusten’ att lira korpen. Olika kravbilder. Klart som fan att kravbilden ska upp. Samma för alla. Lusten och glädjen kommer om alla sätter in samma ‘effort’. Passar det inte, lira nån annanstans?
När alla köper kravbilden som behövs, jobbet som behövs oavsett ‘skill’ så har vi en förening som förhoppningsvis går framåt.
Därefter kommer glädjen och lusten på den här nivån. Man måste ha lust att göra skitgörat och vara noggrann.
Tänk om det är tvärtom, lusten skapar lust för kravbilden? Ibland tror jag att vi börjar i fel ände vare sig det handlar om elitklubbar eller korpen. Finns inte glädjen och lusten, vad kan man då skapa någon kravbild av?
Såg precis intervjun med Hansson efter matchen i går. Vad han har växt sedan förra sejouren.
Vältalig, trevlig, positiv och kravställande på samma gång. Visar fina ledaregenskaper i intervjun. Med det sagt, har han de matcher jag sett dessutom ägt isen.
Det är fortfarande tidigt men han börjar verkligen växa fram som en personlig favorit.
Det är exakt såna här spelare vi ska värva utifrån!
Som också varit på insidan och vunnit i HV-tröjan!