Flopp.
Ja de låter som en skock papegojor efter matcherna. Samma tugg om och om igen.
Hansson höll låg nivå igår. När han skjuter i blocken på PP så hinner han inte tillbaka…
Bara jag som la märket till Hanssons ”knä-skydd” i senaste HV inlägget? Har alla spelare ett sånt eller kan detta vara de som tyngt ned honom?
Vi lär ju bli dragandes med denna superflopp kontraktet ut oavsett liga, för vem skulle vilja ta över/värva denna mindre begåvade spelare? Söte jesus vad dålig han är, den ”gode” Hansson. Vad såg man i honom? Jag skulle bra gärna vilja se de underliggande siffrorna som gjorde att han värvades och hur siffrorna ser ut efter ett 30-tal matcher i HV.
Finns det underliggande statistik från Schweiz att tillgå?
Hans kontrakt lär ju upphöra om vi åker ur som tur är. Det är ju standard att avtalet enbart gäller i SHL Var väl bara Oskarshamn som skrev kontrakt som även skulle gälla i allsvenskan ifall de skulle åka ur
Hv har de också. Hv säkrade upp blomman förra året med kontrakt som gäller i allsvenskan
Sant, men då gick de ut med att det gällde oavsett liga. Tror inte det gäller med de flesta spelarna. Förra gången vi åkte ut var det väl bara Wennlund som hade ett sådant avtal har jag för mig
Bara Anton. Han är ju viktigast för hv
Ja det är ofattbart. Jag skrek högt "vad i helvete"när jag läste att HV var intresserade av Hansson. Och då hade man ändå både LaLeggia och Kaski i huset.
Redan där började jag ana vart den här säsongen skulle leda oss.
Har vi en spindel på Hasse? Tycker han är ganska dålig men bara -3?
Jag tycker han gjorde en riktigt bra match igår, lugn och stabil med bra passningar! +4 igår dessutom. Men ja, håller med om att han har varit dålig generellt…
Backar sorterat på CF%
Backar sorterat på mål i PP med spelaren på isen
Spelarkort
Spindel v/s Borgman
Min egen slutsats
Han får lite för mycket skit jämfört med många andra i laget.
Hade jag förväntat mig mer?
Absolut, precis som jag förväntat mig betydligt mer från Borgman och Alsing.
Kritiken beror nog mest på att han (iaf i mångas ögon) förväntades ersätta LaLeggia, inte Engsund (om man vill hårddra det lite). Jag förväntade mig iaf betydligt fler poäng från honom.
Min kritik kommer från hur jag ser honom spela på isen. Det jag ser på isen stämmer uselt med de stats han rakar ihop. jag får inte ihop det. En flopp i mina ögon, en succee i statsen.
Märkligt.
En annan fråga: Vem är den blåa som har gått som Valkyria?
Tycker inte Hansson är en sopa. Inte så vass offensivt men ganska okej i försvar och uppspelsfasen. Att Fransson är kung skriver jag dock under på.
Jag håller med.
Poängen är att den ena av dom kanske får lite för mycket skit i förhållande till prestation.