Tråden om #20 André Petersson (C)

Han säger precis det själv i denna intervjun. Han behöver en “redi center” :smiley:

Hoppas detta, samt en center, kan lösa upp den gordiska knuten.

Dödlig precision i den klubban, “Europas bästa skott” enligt viaplay.

5 p (4+1) på två matcher i Karjala Cup nu.

Hoppas innerligt att Kent Agent kan (även om jag inte tror det) lösa en bra center som kan lira med André. Han är ju riktigt dominant i Karjala alltså

Med tanke på Andrés succé i landslaget så är det ju synnerligen uppenbart att omgivningen är för dålig i HV. Och det sätter sökarljuset på en annan fråga: kring vem/vilka har man byggt laget? Vilka ska vara stomme? Svaret är kanske enkelt och tydligt om du frågar klubbledningen, men det visar ju bara ÄNNU mer tydligt hur misslyckat lagbygget är! Och det sätter också ljuset på laguttagning och coachning. Att sätta André med Vignault säger ju liksom allt ur dessa båda perspektiv.

  1. Att det är den typen av spelare (SV) som finns tillgängliga att spela tillsammans med AP….
  2. Att coacherna tycker att det är ett bra alternativ att spela SV med AP och tro att det ska fungera….

Herregud, säger jag bara.

Tänk om han fått spela med en klass center i HV…

Måste säga att man är besviken på Petersson,sprätter o strö puckar omkring sig idag direkt skyldig till Timrås 0-2 mål.

Tydligt att han saknar en bra center brevid sig men han MÅSTE samtidigt spela enklare,och snart kommer nästa spelare in stöpt i exakt samma form nämligen Tedenby uuuhhhaa,båda två är humör och medgångs lirare och det behövs mer än så just nu i detta prekära läge.

tycker AP har lyfts sen shore kom in. Tycker linan med Shore och Miele har varit bra. Det finns mycket smartness i den kedjan. Gillar även starkt att AP visar känslor på is och i intervjuer. klarar vi oss kvar tror jag AP kommer vara ännu bättre nästa säsong, när han fått köra en hel säsong i SHL tempo och rink.

2 gillningar

Man ser verkligen hur bra Petersson är nu när han får spela “play maker” och fördela puckar istället för att invänta pass som aldrig kommer eller sitter 2m från bladet.

Det blir även ännu tydligare att han är flera klasser bättre än övriga i laget då han får mer tid med pucken tack vare denna nya “coachning.”
Vad blir då kontentan av denna nya versionen av #20?

Fördelar: Skapar chanser hela tiden, det går smörpass framför mål från helt otroliga vinklar. Vi kan hålla i pucken och försöka spela PP mer kontrollerat (om något långsamt)

Nackdelar: Vi har kanske Europas främsta sniper som play maker och bollblank. Sett säkert 100 helt otroliga framspel som ingen "host Shore host* är kapabla att avsluta i mål.

3 gillningar

Hur kan man tacka ja till landslaget samtidigt som laget man bär ett A på bröstet i spelar en av säsongens viktigaste matcher?

Ser dessutom att första matchen är på TORSDAG!

Jaget före Laget…

20230206_161256

3 gillningar

Köper regeln men här borde väl AP fått dispens om han velat? Eller har jag fel?

Som jag tolkar det har man tittat på det utifrån vad André säger men verkar inte fått igenom det.

1 gillning

Men vadå alla på internet säger ju att han är en dålig lagspelare och legoknekt!!!

Fan folk har så jävla bråttom att hävda sig det är helt sjukt

7 gillningar

Brukar vara så bland alarmisterna.

Så är det. Jag trodde till en början att spelarna valde själva och att det enbart var klubbarna som inte fick säga nej, men så var det inte. Peterson utvecklar på Hockeynews.se:

” – Det är beklagligt, så klart. Jag tackade ja till turneringen innan den matchen var flyttad och det är inte bra. Jag hade självklart velat vara med och spela den matchen. Det är inte bra att en annan liga går in och ändrar på våra matchdatum i Svenska hockeyligan.”

2 gillningar

Jag får erkänna att jag tyckte det tidigare under säsongen, utifrån kroppsspråk och att han inte bidrog så mycket. Det kändes då inte som att han riktigt brydde sig om HV. Men medger att jag fått ändra åsikt om honom nu. Imponerad av hur han ställt krav och visat vilja och attityd. Och att det varit en utmanande säsong för långa att prestera i det spel vi haft. Inte sämre än man kan ändra sig när det finns fog för det :grinning:

3 gillningar

Bra, AP är nyanserad och vågar säga vad han tycker.

1 gillning