Tråden om #20 André Petersson (C)

Sannys krönika om uppkommen situation.

Sanny har rätt.

Det enda han missar att påpeka är att spelarna kommer i kläm från fans som inte fattar, likt jag, att det finns regler som är aningen luddiga, men som spelare följer “för att”.

Saxat från Expressen:

– Ja, det är ju inte bra, varken för mitt lags del eller för min egen del. I en perfekt värld så hade jag spelat i dag och kommit hit i morgon. Men som jag fick förklarat för mig så var inte detta alternativ utan det var bara åka dit, säger han.

Hur har dialogen gått när ni kom på det här?

– Efter matchen i lördags så kom vi egentligen på att det är match på tisdag och då så pratade vi om det. Men då fick jag som sagt förklarat för mig att nej, du måste åka ner.

Petersson förklarar:

– Jag får inte tacka nej utan anledning. Och sen så var det lite körigt för oss förra veckan i HV med tränarbyte och sådana bitar så det var nog inte någon riktigt som som tänkte mer än en dag framåt, om jag ska vara helt ärlig. Utan vi kom lite på det i lördags efter matchen och pratar om det och då fick jag förklarat för mig hur det var.

“lite körigt” :roll_eyes:

Hehe ja precis, ”haft det lite körigt på jobbet ett tag”

Jaha! Petersson kliver av med ansiktsskada… med våran otur så är det väl käkfraktur, operation, sugrör och flytande kost i 7 månader.

Skojar bara. Inne igen! :sweat_smile:

Hur illa ser/såg det ut?

knäskada antagligen borta länge…

Mycket kill gissningar här, är han skadad eller ej?

Han spelade nåt byte och gick sen av. Det är allt vi vet. Beror lite på vilken domedagsstämning man känner för i stunden. Kan vara inget, kan vara nåt mer allvarligt.

Sluta nu. Hur kan det vara ingenting? Han fick smäll/vridning på knät. Försökte ett byte på adrenalin men det gick inte. Klart det är en skada. Landslaget har även tämligen direkt kommunicerat att det inte blir mer spel idag.

FAAAAAAAN!!!

Va faan, kan man bli mer bitter? Nu drar jag några Tequila shots och vaknar imorgon och plötsligt är det ingen fara längre!

Det löser allt. Inklusive ytrost :pinched_fingers:

Tror dock inte det är ytrost som är problemet med APs knä…

1 gillning

Förstår inte hur HV kunde släppa honom till Tre Kronor. Måste finnas många möjligheter att undvika det om man är lite kreativ. Han måste ha velat själv vilket säger något om klubbhjärtat.

Tror nog allt att han har klubbhjärta! Klart han skall delta och ta de chanserna som alla andra. Skulle vi inte klara detta utan Petersson så säger det en hel om hur det är laget är ihopsatt. Kan givetvis inte lasta honom…

1 gillning

:man_facepalming:

2 gillningar

Trist med skador när spelarna representerar landslaget, klart de vill spela i tre kronor men för klubblaget känns det ju för jävligt!
Som LHC fan blev jag livrädd när Fantenberg blev uttagen men överlycklig när han fick tacka nej.
Kämpa nu HV o ta er förbi Rödin o Co

4 gillningar