Tråden om #20 André Petersson

Som sagt. Vi pratar om olika saker. Du slåss mot väderkvarnar just nu.

Håller med rakt av.

Tror att det som @lejacques syftar till och vill få fram är att.

Örnie. Stille, Davidsson, Petrasek och Thörnberg m.fl har en livsstil som andas HV71, det sätter dem före allt annat. Dem har en annan identitet. Här kan man automatiskt bygga på någonting, här finns det också en annan typ av lojalitet.

Luoto, Alsing, må vara vara bra ledare och säkerligen ett kaptens ämne utifrån det. Men jag tvivlar starkt på att dem skulle kunna “dö” för HV71. Kan dem det? Att dem river och sliter och offrar sig tror jag mer indikerar på egen drivkraft, man vill något, man viker inte ner sig. Ja det sänder signaler som du är ute efter, och det köper jag.

Men om jag får välja vem ska ska bära klubbmärket, vem ska som vara min ambassadör för HV71, någon att luta sig mot varje dag i alla lägen. Ja då vet jag vilken kategori spelare jag valt. Och det handlar mer om människan än spelare i mitt sätt att se det.

1 gillning

Du och dina väderkvarnar… om du tror att vi pratar om olika saker försök då förklara för mig då jag inte förstår hur du menar.

5 gillningar

Återigen. Jag pratar inte om huruvida Alsing och Luoto är bra ledare eller inte. Vilket du snöat in dig på.

Alsing och Luoto hade förmodligen aldrig blivit kaptener om vi haft en tydlig identitet i truppen. Det hör inte till vanligheten att man sätter ett C på en spelare utan en match i föreningen, eller för den delen någon koppling till bygden.

Det här pratade vi ju också om inför säsongen. Att det saknades en tydlig kärna i truppen, att det inte fanns några tydliga kaptensval.

3 gillningar

Så i ditt resonemang hade spelare som andas klubben vart Tedenby, brännan och kanske andre då?

Då blir min motfråga vill man ha en kaptenstrio som har hv hjärta men är klappkassa i de flesta omgångar för att man vill ha identiteten eller vill man ha en kaptenstrio oavsett moderklubb osv för att dem är en ledande trio som pumpar in 100% varje vecka och lyfter laget?

5 gillningar

Men herregud. Snacka om att vilja missförstå bara för att. Nu hoppas jag att jag var tillräckligt tydlig i mitt tidigare inlägg så du kan släppa det här.

1 gillning

grabbar klockan e inte ens halv 9

14 gillningar

Det gäller att hålla forumet levande nu :wink:

5 gillningar

Så inför nästa säsong så har vi lite mer identitet eftersom våra kaptener nu har 1 säsong och 40+ matcher under bältet hehe;)

OT!!!
Vilka eller vem hade du velat ersätta av de 3 kaptener vi haft i år och till vem? Du får fritt val att välja även utanför truppen som är aktiv

1 gillning

I en drömvärld till nästa säsong.

Pilut C
L.Andersson A
Alsing A

Slut på OT.

11 gillningar

Förstår din fråga och köper den.

Det är inte spelaren jag är ute efter. Det är människan och dess personlighet. Teden och Brännan är HV killar men bara för det, är det inte sagt att dem är lämpade som ledare.

I dagens trupp så väl nuvarande kaptenstrio fått uppdraget för att dem har en viss typ av personlighet.

Problemet var väl att det inte fanns några bra alternativ av den sort vi önskat.

I en realistisk värld till nästa säsong.

Tikka C
WIN A
Alsing A

:wink:

6 gillningar

Man skrattar nu. Hoppas bara att inte skrattet fastnar i halsen efter sommaren.

6 gillningar

OT-varning. Tråden handlar om AP, inte vem av alla andra som ska vara kapten eller inte.

AP måste vara given om han vill fortsätta. Vad skulle anledningen vara att inte förlänga från klubbens håll?

För gammal? Inte visat hjärta och spets när det gäller som mest? Passar inte in i framtida lagbygge? Fungerar inte med AB och spelsystemet?

I mina ögon har AP bidragit med den gnutta av identitet som årets lag ändå hade, och om HV ska göra en bättre kommande säsong så behövs nog mer identitet, mer HV, och då behövs AP.

3 gillningar

Framförallt tycker jag APs spets behövs, det vore ett misstag att inte förlänga med honom. Den spetsen vi tappar i både Borgström och AP är inte så lätt att ersätta

3 gillningar

Det jag tycker kan sätta käppar i hjulet vid en förlängning är osäkerheten kring hur många matcher vi egentligen får från André. Hur mår kroppen, på riktigt?

Det kokar kanske ner till en kostnadsfråga för mig. Vi kan inte betala en topplön för 30-35 matcher, där vi behöver en André som kan spela på sin högsta nivå hela säsongen.

2 gillningar

Och utöver spets är också AP ganska mycket HV. Trots att Borgström varit fantastisk så tror jag att luckan efter AP skulle bli betydligt svårare att fylla.

2 gillningar