Okej, men hela laget, särskilt juniorerna och ledarstaben, anser att AP är just en ledare. Till den grad att han valdes till kapten.
Blomman pratade om hans ledaregenskaper i nedsläpp hv71 senast igår.
Okej? Han spelade 40 matcher plus kvalet i år. Han gjorde flest mål i laget och är den som levererat i tre år i rad, oavsett kedja. Du är medveten om att det är hockey och inte curling vi håller på med här?! Spelare missar hela säsonger, tvingas till operationer eller spelar med skavanker. Kolla Borgy under kvalet. Ingenting är ett garanterat kort i denna sport. AP har dragits med en skada, den är nu bättre.
Helt ihåliga argument…
Du är välkommen att tycka precis motsatt än mig.
Jag står fast vid min ståndpunkt.
Jag tycker inte att han är en ledare. Blomman, du, andra får jätte gärna tycka så. Jag tycker inte så.
En ledare är lik t.ex Landeskog. Har det från barnsben. Någon man följer, tar efter osv.
Jag ser det inte hos AP. Jag har aldrig gjort det.
Varför förblev han inte kapten? Vems val var det? Vem drog kaptensbindeln ifrån honom?
Joel Lundqvist, Davidsson, Jönsson är kaptener. Inte AP.
Curling?
Det är väl ändå skillnad på skada och skavanker? Han har haft problem sen innan han lämnade HV för typ 15 år sen? Nu är han ca 35?
Hade han spelat curling så hade han säkert kunnat spela i 15 år till.
Ihåliga argument? Gå gärna in på detalj så att jag kan bemöta dig!
Det är väl inte så konstigt. Det ligger nog en hel grund till detta. Det som gjort att det ligger ett prestationsbaserat kontrakt på bordet är nog en noga utarbetad dialog med både lagläkare och analytiker. Varför skulle man inte gjort sin hemläxa kring kontraktet till AP men man har gjort det kring övriga nyförvärv. Jag litar helt på Björn just nu.
Ena stunden gapar halva forumet kring att vi måste sluta ge bort drömkontrakt osv och sedan så vänder man kappan efter vinden så fort det handlar om AP.
INGEN är större en klubben, inte ens AP. Vill han avsluta kariären i HV så finns det ett kontrakt. punkt.
För mig handlar ledarskap inte alltid om att vara den mest högljudda eller traditionella kaptenstypen som Landeskog eller Lundqvist. Det finns olika typer av ledare – och AP leder snarare genom sitt sätt att spela, sin erfarenhet och sin lojalitet. Han har gått före, tagit ansvar i tuffa tider och visat attityd när det har behövts.
Att han inte längre bär ett “C” på bröstet behöver inte betyda att han saknar ledarskap – det kan bero på interna beslut, en ny riktning för laget eller helt enkelt att andra också kliver fram. Man kan vara en stark ledare i omklädningsrummet och på isen utan att ha den formella titeln.
Gällande hans fysiska status – visst, han har haft skador, det är sant. Men han har också kämpat sig tillbaka gång på gång, utan att klaga eller leta ursäkter. Det visar på karaktär, vilja och ansvarstagande.
Så nej, jag håller inte med dig om din syn på varken ledarskap eller lojalitet – men jag respekterar att vi ser olika på det
Jag är inte heller intresserad av att övertyga dig om att AP ska spela i HV nästa år, vill du ha ett annat namn där får du gärna berätta vem det är och varför.
Upp till bevis nu andre, är pengarna så viktiga? eller om det är ett 1 plus 1 kontrakt eller 2 raka. Han valde KHL, rysk kaviar och pengarna i 8 år typ. Visa att du älskar HV o lös det bara. All respekt till han för vad som gjorts från hans klubba o kloka skalle ute på isen. Men ska han o agenten sätta sig på tvären o kräva 250 i månaden på ett 2 års kontrakt med den skadehistoriken så vill jag inte se AP i HV mer.