Tycker mer och mer att AP och Hv ska dela på sig. Det har varit händelserika år som ingen mår bra av och svårt att lappa ihop. Och behöver man som 35år ( slutet på sin era) en agent/ relations expert så kanske det är ett tecken på att HV inte går före pengar. Han är en grym spelare och jag hade mer än gärna sett han några år till men allt har sitt pris. Ingen är / kommer vara större än HV.
Säga vad man vill om rubel-trollet, men han såg nog själv vad som väntade i HV och misstänkte att vi skulle trilla ur serien, inte superkonstigt att han rekommenderade André att inte signa när det kommer till just den aspekten om man får leka djävulens advokat i en sekund hehe ![]()
Schackbräde är framme, vem vinner?
Mm
Har man hjärta för klubben så kan man väl skriva på ett sista kontrakt utan r*v-agentens inblandning?
Precis. Säger återigen mycket om saker o ting
Ja.
De e ju självklart att han ska skriva på ett kontrakt med 50% av vad T & T har.
De där evla skitkontrakten ställer till en hel del…
Om vi bortser från att AP:s agent är ”ett pucko” och vad vi tycker om AP:s ”kroppspråk” och allt annat som SPEKULERAS kring hans person.
Tycker ni det är konstigt om en spelare och hans agent vill få ut så mycket som möjligt? I synnerhet när spelaren i fråga precis kommer från en säsong där han varit lagets bästa målskytt? I synnerhet när spelaren i fråga är en av de målfarligaste spelarna i SHL sett till de tre senaste åren (Bara Tomasek har bättre målsnitt sett till de som befinner sig på topp 10).
Jag är alltid lojal mot mina arbetsgivare. Men även jag vet mitt värde, även jag har mina gränser.
Exakt. Bara för att man har klubbhjärta så ska man verkligen inte utnyttjas. Det är inte svårare än så!
Tror att skadehistorik, ålder samt tidigare strösslade löner ställer till det. Lägg därtill drömkontraktet som nubben utlovade.
Tror tyvärr många broar är brända i en sådan här förhandling.
Skriver AP på för hv, så är jag ganska övertgad om att det är HV som är den vinnande parten i kontraktet.
Rätt eller fel gällande AP men det verkar ju vara nya tider kring hur vi förhandlar kring kontrakt. Tyvärr verkar hela AP-soppan kommit i kläm här.
Vi kanske skall starta en SWISH kampanj mot AP;)
100 procent medhåll. Lojalitet är något arbetsgivare förtjänar. Det är många ledare och chefer som glömmer det.
Mot eller för? ![]()
Klienten har troligen ett avtal med agenten också som gäller viss tid och reglerar saker och ting.
Inte alltid lätt det där.
På min högstadieskola hade några elever en insamling FÖR cancer.
Det är som med schampo. För fett hår
![]()
Ja fan vad Luuk drev henne till vansinne där
Jo, den tanken har slagit mig med. Det skulle till stor del förklara saken. Men å andra sidan så har väl klienten alltid sista ordet? Så bara att köra över agenten om det är något man verkligen vill göra.
Och är AP:s gräns så mkt högre än Björns så må det vara så. Ingen info finns väl att Björn har givit ett skambud?
Jag hittade AP i ett av mina sparade matchprogram, detta är från SM final 4 mot DIF 2010. Jag önskar bara en sak, förläng han är en personlig favorit.
Syns att han har samma mamma som Radan. …