Finns ju likheter på många plan, inte minst löneförhandlingsbiten.
Enligt Madhawk ligger bollen helt hos AP, han har fått ett erbjudande av HV. Erbjudandet är lägre lön än han haft tidigare.
Med skadehistorik och befintlig statistik så är väl en viss sänkning av lön förväntad. Fånigt om inte AP insett det. Men sedan finns det ju grader…
Halverad lön skulle kännas som en pungspark. Men 10-15% ner är väl det minsta.
Inte säkert det handlar om AP, kan göra. Kan också vara den där agenten.
Är det inte APs agent som är sopslut? Kan det inte vara han som drar ut på det.
Såhär hade jag tänkt om jag var Björn!
Ja jag vet inte vad han har idag, men säg runt 260 i månaden. Han är 34 år och man vet sedan tidigare säsonger att man får en 80%ig spelare som kanske har 2 säsonger kvar i sig. Hade jag vart Björn så hade jag erbjudit någonstans runt 160 i månaden.
Annars hade jag hellre signat en klassforward för hans tidigare lön på 2-3 år som är 8 år yngre.
Då ska ju den spelaren finnas tillgänglig på marknaden.
Vad får du 80 % ifrån?
Är det taget från antal matcher han spelat föregående säsong? 40/52, Ungefär 80. %
Med den logiken borde Kaski bli erbjuden 1/52 av sin lön i det nya kontraktet. Någonstans mellan 4 och 5 tusen i månaden.
Om vi lägger på bastuavgiften och trocaderon på det spelar Kaski nästan gratis
Skulle vi betala 80 procent av det vi betalar nu skulle AP ligga på drygt 210 k i månaden.
Det kan jag tycka är det minsta lagets bästa målskytt och en av seriens målfarligaste forwards är värd…
Skulle vara kul (men oförlåtligt) om summan läcktes.
160 som någon föreslog är nog lite av en förolämpning. Men är det på tre år såkanske han tar det med motiveringen till sig själv att han då har en visstrygghet ända in i slutet på karriären. Men jag har svårt att se attest skulle ske.
210 dock mer rimligt. Kanske Tom mer än vad som behövs.
Har du förlängt ännu ![]()
Det är nog inte Björn som ska ha frågan, vad det verkar.
Kom igen nu AP, krita på då…
Hur blockar man nån från att se personens inlägg? Börjar bli tröttsamt med att läsa samma spam om och om igen
Jag tycker att man ska vända blad. Nytt HV.
Och det tycker jag att man har gjort. Ganska ordentligt.
Medelålder, tankar bakom värvningar osv. Inga skadebenägna 35-åringar.
Visst sitter gubben på spets! Som kan avgöra matcher? Absolut.
Jag går hellre tillbaka till spelartyper som signifierade HV under storhetstiden. Visst, vissa hade inte passat idag. Det är en annan femma.
Jag vill se två topplinor där spelare har en benägenhet att spela många matcher. Förhoppningsvis alla. Speciellt dom som ska driva.
Där folk kan ta rygg. Få trygghet.
Inte likt t.ex Nylander, mer likt Foppa. Hjärta och anamma, plus spets gör en vinnare.
Nu var ju Foppa väldigt skadebenägen dom sista? Låt oss säga tio åren?
Men i grund och botten en helt annan spelartyp än låt säga AP och Nylander.
Foppa alla dagar.
Spelare med inställning som Foppa vinner mästerskap. Annars måste man hitta det på andra positioner.
AP till Lakers?
Tvek. Vad får dig att tro de?
Rykte jag hörde. Litar 110% på källan sen om det blir så har jag ingen aning om.