Tråden om #20 André Petersson

Det var väl något ”troll” som kom med någon kommentar i JPs livechatt för ett par veckor sedan att han skulle kunna vara på gång till Växjö.
Men som du säger, tvek.

Den jag hörde det ifrån är inget troll iaf.

1 gillning

Det skulle inte förvåna mig om AP ser budet hv givit honom som en förolämpning. Och därav väljer att gå vidare till en annan klubb. Förvånar mig inte om han skrinar ut i en fakers tröja nästa säsong. Hade vart vidrigt!

Nej usch fy, det får inte stämma.

2 gillningar

Tror och hoppas att André har såpass mycket HV hjärta att han inte skulle göra så.

Jag hoppas innerligt det också..

AP har ett kontraktserbjudande på bordet från Växjö. Det har jag hört också och de ryckte i honom tidigt.

Om AP går till Lakers är det nog till stor del vad han kommer att bli ihågkommen för, om han har något hjärta för HV borde det vara i princip omöjligt. Men det kan ju vara ett brustet hjärta…

Har du hört något kring om han överväger att ta det? Vart tror du det lutar?

AP är en sjukt skiclig spelare men ska man ha han i en kedja måste man spela den kedjan efter AP. Tycka vad man vill men så måste man göra för han har sådana spetskvaliteer i offensiven man måste anpassa sig. Vill inte hv anpassa sig efter AP eller AP anpassa sig till hv kommer detta inte funka. Om de ska funka måste de passa i mitten men är nån nöjda med de? Oklart

Skulle AP gå till Växjö, när det finns ett kontrakt från HV71 på bordet, så bränner han alla broar i Jönköping och pissar på sitt “legacy”, enligt mig. Svårt att se att det skulle ske, framförallt om han har ett genuint HV-hjärta.

22 gillningar

Då är det tjära och fjädrar och landsförvisning och evig förbannelse som gäller. Mosaisk lag och Dantes nionde krets. Växjö Läjköööörs. Otänkbart i denna sinnevärld. Fy fan och satans andedräkt.

2 gillningar

Jag tror Andre vill spela i HV, men frågan är om det är till vilket pris som helst. Vi vet ju inte vad Liljander erbjudit, och inte heller vad Växjö tänks hosta upp. Försvinner Andre så har vi inte många “HV”- gubbar kvar, det kan oroa mig lite, skulle göra ont att se AP i ett annat lag i SHL.

5 gillningar

Jag tror det ska mycket till om AP väljer att krita på för något annat än HV, men samtidigt: han vet sitt värde och HV verkar vara villiga att spela ett högt spel.

1 gillning

Växjös långsammare gå-hockey med att komma brett med forwards passar AP bra. Går han dit så kommer han göra 50-55p nästa säsong.

Jag skrev för 3 veckor sedan att det inte skulle förvåna mig om han hamnar där. Det har inte ändrats. Tvärtom.

2 gillningar

Kollegan känner någon scout som jobbar åt Skellefteå, pratas även här uppe om att AP20 tydligen är nära att signa för Växjö fick jag höra imorse på jobbet när jag snackade med honom.

1 gillning

Det skulle vara sjukt sorgligt att se AP i något annat lag i SHL och värst av allt i Växjö. Jag hoppas att det blir en lösning med AP kvar i laget. Tycker vi pratar om att behålla några med anknytning så att tappa AP nu vore illa.

2 gillningar

Växjös sista position att fylla ska ju vara en rightad spets forward sägs de ju.

Vore trist med Växjö men om jag blev erbjuden typ 66% av Tedenbys lön efter att ha räddat laget tre år i rad skulle jag också fundera på mina val i livet.
Tittar man sedan på hur HV behandlat Önerud och Thörnberg så inser man att lojaliteten från föreningen är i princip noll.

Om HV inte vill behålla AP annat än till reapris och han har bättre erbjudanden från annat håll är det rimligt för båda parter att han spelar någon annanstans. Växjö ger AP chansen till ett sista guld, det tycker jag han är värd. Ser inte det laget som en riktig rival då HV i princip varit irrelevanta under Växjös storhetstid. 2026 kommer det vara sju år sedan vi var i slutspel.
Skulle vara värre om han gick till Lhc eller Djurgården och spelade ut oss ur serien.

1 gillning

Usch vad ledsamt att läsa. Hoppas verkligen inte att det blir Lakers.

Mina egna spekulationer: Med agent rövhål kvar i leken (?) känns det sannolikt. Lär såklart pressa AP stenhårt för att pissa på HV efter att ha ”förlorat” förra fighten med klubben och säkerligen få en större kaka själv. Är endast AP som kan säga nej. Klarar han stå emot? Tveksamt.