Måste vara lite stelt att många säger att fysen är bättre i år med Björn när föregångaren, Sandstedt, fortfarande är kvar. Aldrig fattat varför man har kvar han, borde ju gå att lösa hans kontrakt lätt.
Jag gillar att Andre alltid är tydlig och rak i intervjuer. Känns gött att ha en ledande spelare som säger som det är och inte stryker medhårs konstant.
Ligger inte det största problemet i att dom knappt varit några som kört försäsongsträningen med laget??
Människan är av naturen lat så jag tror den här individuella träningsmodellen som HV kört varit ett riktigt fiasko.
Eller rent av att det ligger i AP:s natur att ha en proffsig och seriös vardag. Att det finns en plan dvs en grundtanke i det man gör och ställs inför. Oberoende på vad han spelar.
Det där är ju otroligt individuellt. Men jag håller med. Släppa detta till individen är inte bra. Såvida man inte vet vad det är för individ.
Vissa är lata. Själv skulle jag aldrig göra avkall på en försäsong. Fuck me, men jag köra egen försäsong inför nästa år i svensk bandys absoluta bottenskikt. Jag kanske är dum i hivudet men kan inte fatta att man sumpar chansen att bli bättre än förra säsongen. Jag tror kanske att AP är en sådan oxå, men likt AP så ser han nog samma sak som jag: det är jävligt ensamt i löparspåret och i gymmet, sett till andra lagkamrater.
Men det där varierar ju så enormt mellan olika ligor. För svenska spelar i Sverige är det ju helt naturligt att man tränar med sitt lag även off-season, men det existerar ju inte alls på samma sätt i t.ex Nordamerika. Där tränar spelarna på egen hand mellan säsongerna, och då är det inte så konstigt att nordamerikaner som kommer hit vill fortsätta med det. Hur det funkar i resten av Europa har jag inte en aning om dock.
Även om man är samvetsgrann så bidrar det att kunna tävla med andra och att bli påhejad för att själv ta nästa steg.
Långspurten i löpspåret som knäcker motståndet blir mer intensiv än den man gör på egen hand, eller åtminstone mer belönande.
Så är det naturlligtvis. Hoppas CAP är en sådan som eldar på. Det behövs ett gediget gäng med spelare som har hög status som eldar på. Det var vad som gjorde oss bra på 2000-talet tror jag. Det är därför jag gillar tjuriga gubbar. AP är tjurig som fan
-Vi såg en bransch som man kunde göra bättre, det var så det började. Det är som med allt egentligen, att det går att göra allting lite bättre. Vår filosofi är att vi vill kunna erbjuda hela paketet för en kund, säger André Petersson och fortsätter:
- Åker du och köper en pool någon annanstans får du ofta hem ett poolpaket. Sedan får du ringa runt själv. Det är snickare, det är rörmokare, det är elektriker och det är designers. Det var lite där vi kände att vi ville få ihop en helhetslösning, där kunden bara behöver ha kontakt med oss från start till mål.
I artikeln säger Kalman att AP är fullt återställd och att han inte hade några egentliga problem under kvalet.
Kalman säger vidare att AP är oerhört seriös och vet vad han behöver göra. AP tyckte att han behövde en rejäl försäsongsträning, så därför sa han nej till landslaget och VM.
OT1: Seppälä är opererad, rehabar i Finland och kommer inte va spelklar till seriestarten.
Just det kan blir tungan på vågen. Han ger sig själv bättre förutsättningar, upp till HV att göra lika. Lika barn leka bäst. Det går inte att understryka vikten av en solid poängspelare.
Artikell om Seppälä på hockey news. “Långtidsskadade HV71-backen Mikael Seppälä har genomgått en operation hemma i Finland.
HV:s lagläkare Jonas Kalman kommer med en uppdaterad skaderapport också om lagkaptenen André Petersson och backen Olle Strandell”
Nån som kan läsa hela artikeln och berätta status på Peterson.
Hoppas han inte gått sönder igen. Känns verkligen som om han måste vara hel och fräch. En kapten behöver vara på plats och leda laget. Håller tummarna för att det bara är rök utan eld.
Som 15.48 antydde. Ett bra sätt att hålla sig uppdaterad om ishockey i allmänhet och HV71 i synnerhet, är att läsa igenom det som folk skriver på forumet. Och det är gratis.