Tråden om #20 André Petersson

Många verkar ha glömt att Önerud var kapten året vi åkte ur. Hans framtoning verkade inte funka då.

Hans lojalitet mot klubben har ju varken gett HV eller honom själv någonting. Klubben gick åt helvete och han själv belönades med att inte få nytt kontrakt efter fjolåret.

AP har med sina poäng och mål räddat oss från att åka ur två år i rad.

13 gillningar

edit: Jag tog bort mitt tråkiga svar. Det var onödigt.

I ett modernt ledarskap är det en process i hela laget att sätta ett nytt spelsätt när nya ledare, nya lag samlas inför en säsong. Man har olika roller, ansvarig är tränare, men man sätter sakerna tillsammans. Det är så man får spelare att köpa in (inte underkasta som du skriver, det ordet visar på helt fel beteende och roller). Sen är det säkert så att tränarna satt upp en mer eller mindre detaljerad grundtanke: detta vill vi göra, men det är naturligtvis en ge-och-ta-situation. Man utvecklar ett system tillsammans så att så många som möjligt köper in.

Detta gäller till viss del inför varje ny säsong, men ännu mer när nya tränare kommer in, eller som vid avancemang, ett helt nytt lag kommer in.

Så vad gäller AP så kom han till ett HV där Kent konstant satt ett uselt lag runt han, samt tränare som spelar dump-hockey, som ett resultat. Han har varit här i två år nu, med usel hockey. Klart som fan det är hög tid för honom att ta ton. Det är hans jävla roll som kapten. Ta en för laget, för föreningen, för fansen.

9 gillningar

Där håller jag inte alls med. Hans röst är svinviktig för att vi skall ha någon som helst trovärdighet i framtiden. ALLA ser vilket jävla clowntåg vi är nu. Det om något håller folk borta. Kan AP, klacken, och andra påverka och visa att vi vill ha en förändring. Då ger det ringar på vattnet och folk kan återfå tron på att HV skall bygga upp något igen. För om status quo är det som uppvisas utåt, ja då kan du endast få tag på 47 stycken tikka till.

Tilägg: skulle AP lämna nu, ja då jävlar sätter han oss i skiten. Men med AP i vårt tåg, så kan vi kasta av clownerna och få in lite bättre lirare, det tror jag.

13 gillningar

En riktigt bra ledare får övriga i den exekverande delen av organisationen att känna sig delaktiga i besluten. Samtidigt som han får cheferna högre upp att tro att det är de som bestämt…

Ni har rätt. Det var bra sagt av AP. Verkligen ord vi alla kan stå bakom. Dessutom har han gjort ett riktigt bra kval och räddade oss förra säsongen med.

På det sättet är han en ledare i föreningen. Fler behöver steppa upp och ställa krav både på medspelare och föreningen i stort. Då bygger man en vinnande kultur.

1 gillning

:blue_heart::yellow_heart:

11 gillningar

Hemma från en härlig Thailands-semester. De verkade va på plats där typ fem dagar efter match 7.

Laget eller AP?

AP

Har det sagts vad det var för fysiska problem han hade i slutet?

Felbelastning. Gissar I ländrygg/högt/ljumske

AP väljer alltså att tacka nej till VM för att lägga fullt fokus på sin sommarträningen och hv71 , starkt och jävligt fint!

23 gillningar

Han blir ju alltid skadad så att de va ju gött

1 gillning

@christinapeterssons på Insta kan man se en högklassig återhämtning :fire:

2 gillningar

Fina jävla André! Klubbhjärta!

16 gillningar

Till er som inte sett det: André säger alltså till JP att han gärna förlänger kontraktet med HV, då han nu kliver in på sitt sista år i världens finast tröja. Han menar att man pratade om en förlängning redan under säsongen och att han mer än gärna avslutar karriären i HV-tröjan.

Han tycker också att det är skillnad på fysträningen nu när Björn Melin klivit in och att han tycker det känns bra med nye huvudtränaren AB såhär långt.

17 gillningar

De där med fysen vet jag flera spelare klagat på. Så skönt höra det känns bra med Melin.

3 gillningar

Vi borde bytt fystränare för länge sedan. Det får bara inte ske i en elitklubb att man är sämre tränade än andra lag.

Bedrövligt verkligen.

Bra om Andre gillar förändringarna. Var en som jag annars kunde se skulle kunna bli / få problem med nya tuffare ledare som helt plötsligt började ställa krav.

Kul och positivt.

10 gillningar

Kanske efter alla år i KHL så känns kanske SHL-tufft mjukare än KHL-Tuff tränare haha :smiley:

Han vill ha raka tydliga signaler. Killen har lirat i KHL så SHL är ju dagis för honom.